فعالیت ۶۵۴ کانون فرهنگی و هنری مساجد در گلستان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از فعالیت ۶۵۴ کانون فرهنگی و هنری مساجد در گلستان خبر داد و گفت: تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال ۹۴، ۶۱۰ باب بوده و در فاصله بین ۹۲ تا ۹۵، ۴۱۴ کانون تاسیس شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، امروز(15 اسفند) ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن 18 اسفند سالروز کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه عبادت در تحقق هویت عبادی انسان نقش بسیار اساسی و اصلی دارد که مسجد اهمیت خاصی پیدا میکند.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد محل سجده است تصریح کرد: مسجد به دلیل کارکرد بستر سازی برای بندگی جایگاه خاصی در بین انسان دارد.

 

حجت الاسلام فضیلت با بیان اینکه کانون مساجد از کارکردهای متعددی برخوردار است، اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و محل اجتماع فعالیت های مختلف است.

 

وی تصریح کرد: فعالیت های همچون قرآنی، فرهنگی، مهارتهای فنی و حرفهای، هنری، آموزش و پژوهش، اردویی، مناسبتی مانند شهادتها، وفاتها و مناسبتهای مذهبی و ملی، مسابقات، کتاب و کتابخوانی، فضای مجازی و اطلاعرسانی و تبلیغات، طرح اوقات فراغت، فعالیتهای ویژه و اختصاصی مانند تاسیس گروههای تئاتر و انتشار نشریات از جمله فعالیت های کانون مساجد محسوب می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از فعالیت 654 کانون فرهنگی و هنری مساجد در گلستان خبر داد و گفت: تعداد کانون های فرهنگی وهنری مساجد در سال 94، 610 مورد بود و در فاصله بین 92 تا 95، 414 کانون تاسیس شد.

 

وی افزود: از سال 84  تا 92 به مدت هشت سال 240 کانون در استان تاسیس شده بود که در این راستا شاهد  رشد دو برابری آن بودیم.

 

حجت الاسلام فضیلت با اشاره به اینکه سال 84 تا سال 86 کانون تخصصی در استان وجود نداشت، اظهارداشت: در سال 87 چهار کانون فعالیت خود را آغار کرده که در سال جاری میزان کانونهای تخصصی به 18 مورد رسیده است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از 84 تا 88 از وجود نشریات تجربی در کانون مساجد برخوردار نبوده ایم اما امسال به 28 مورد رسیده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تهیه 2 هزار و 387 خبر از کانون مساجد در خبرگزاری شبستان در سال جاری خبر داد و گفت: 43 گروه سرود، 27 گروه تئاتر، 38 نفر کتابدار بیمه شده، 32 نفر مدیر کانون بیمه شده، 87 عنوان پژوهش در کانون مساجد استان گلستان فعالیت دارند.

 

وی افزود: با بررسی های انجام شده تاکنون تعداد 252 هزار و 811 عنوان کتاب در کتابخانههای کانون مساجد استان گلستان موجود است و امسال 40 مورد در بحثهای مربوط به کانون مساجد استان گلستان منعقد شد.

 

کد خبر 614845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha