گذشت از قصاص ۳۲۸ نفر از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه

خبرگزاری شبستان:سخنگوی دستگاه قضا از گذشت ۳۲۸ نفر از حق قصاص در طی ده ماه اول سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در 109 امین نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز درختکاری و محیط زیست با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در حفاظت از محیط زیست گفت: باید همه ما و همه مسئولان نسبت به محیط زیست و تکثیر درختان و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی همت لازم را داشته باشیم انچه را که در برخی از استانها و گوشه و کنار کشور اتفاق می افتد درد آور است جایی ابی الوده می شود جنگلی از بین می رود یا منابع طبیعی تخریب می شود وچه جاهایی که امکان جلوگیری از آلودگی هوا و ریزگردها وجود دارد جای تاسف است و امیدواریم همانگونه که دولت تلاش خود را در هفته های اخیر کرد در استان خوزستان نیز تلاش می کرد تا این اتفاقات نمی افتاد امیدواریم خدماتی کاملاً سالم و درخور جمهوری اسلامی داشته باشیم.

 

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: توقع مردم این است که دولت اقداماتی که در فراز مردم است انجام دهد قوه قضاییه به سهم خود در جهت پیشگیری از تخریب جنگلها و مراتع تلاش می کند و متخلفان در این حوزه به شدت مقابله خواهد کرد به همین منظور دادسرایی مخصوص این امر در تهران تشکیل شده تا در ارتباط با جرایم انفال و منابع طبیعی به طور جدی به این پرونده ها رسیدگی کند. انشاالله بتوانیم در استانها نیز مراکزی درخصوص رسیدگی به این موضوع داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: امیدواریم در سال پیش رو دولت و مجلس عنایت داشته باشند و بودجه ای را که برای طرح کاداستر اختصاص می یافت در اختیار قوه قضاییه قرار گیرد تمام نیروها و منابع انسانی و تجهیزاتی این موضوع دیده شده است و اماده است اما نیازمند بودجه است اگر طرح کاداستر در کشور مهیا شود یقیناً در جهت جلوگیری از تصرفات موثر بوده و بسیاری از مشکلات قضایی را حل می کند.

 

وی در مورد ارتباط قوه قضاییه با مردم طبق آخرین گزارشات گفت: براساس گزارشات رسیده 200 هزار ارتباط تلفن گویا و وب با قوه قضاییه برقرار شده است و 80 هزار مورد مشاوره قضایی انجام شده است که البته اعتقاد داریم این ظرفیت کم است و باید مردم بیش از این در ارتباط با قوه قضاییه باشند همچنین در حدود 1300 مورد پیشنهادات و انتقادات نیز به مرکز قوه قضاییه رسیده است.

 

سخنگوی دستگاه قضا در مورد عفو اولیای دم اظهار کرد: در نیمه دوم دیماه 28 نفر از کسانیکه حق قصاص داشته اند و اولیای دم بوده اند از حق قصاص خود گذشتند و از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه 328 مورد از حق قصاص خود گذشتند.

 

وی درخصوص نامه احمدی نژاد به ترامپ گفت: این سوال قابل بحث در قوه قضاییه نیست و همه ما می دانیم که امریکا نظامی سلطه گر است و قابل اعتماد و اعتنا نیست و باید افرادی که نسبت به این موضوع خوش بین هستند به این امر توجه لازم داشته باشند این موضوع باید از مسئولان امنیتی سوال شود.

 

رئیس دستگاه قضا درخصوص استخدام 300 نفر از افرادی که منتسب به مسئولان بوده اند در مترو گفت: اطلاعی در این خصوص ندارم و بازرسی کل کشور نیز به صورت منظم در طی سال بازرسی و نظارت از تمام دستگاههای اجرایی داشته است و گزارشی در این خصوص نداشته ایم.

 

سخنگوی دستگاه قضا در مورد دلیل تعلیق حکم احمد منتظری گفت: یکی از مراجع قم وساطت کرده بودند و براساس آنچه شنیده ام تعهد داده اند و فعلا بیرون از زندان هستند از جزییات دیگر ان اطلاعی ندارم چون این پرونده مربوط به دادسرای ویژه روحانیت است.

 

 

کد خبر 614844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha