جوهره رفع آسیب‌های اجتماعی به خانواده برمی‌گردد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: جوهره رفع آسیب‌های اجتماعی به خانواده برمی‌گردد چرا که اگر خانواده آگاهی داشته باشد تأثیر مستقیمی روی فرزندان می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، عصمت محمودی ظهر امروز (۱۵ اسفند) در مراسم آغاز به کار دبیرخانه علمی آسیب های اجتماعی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار داشت: شرط اول کار در حوزه اجتماعی همگرایی دستگاه هاست

 

وی ضمن تشکر از کارکنان جهاد دانشگاهی و مجموعه دستگاه‌های اجرایی گفت: دبیرخانه علمی با پیشنهاد کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان شکل گرفت.


 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی افزود: بر مبنای اهداف دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی قرار است هر اقدامی که در حوزه اجتماعی صورت می‌گیرد بر مبنای علم و آگاهی باشد.


وی اظهار کرد: استان خراسان‌جنوبی در مقوله آسیب‌های اجتماعی در مقایسه با سایر استان‌های کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد.


وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری دغدغه آسیب‌های اجتماعی را دارند، افزود: باید در راستای از بین بردن این دغدغه تلاش کنیم.


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: رفع این آسیب‌ها، به‌آسانی و با فعالیت یک دستگاه اجرایی ممکن نیست.


وی با بیان اینکه مقوله آسیب‌های اجتماعی دستوری نیست، افزود: در این مقوله باید تغییر رفتار صورت گیرد و این جز با شناخت میسر نخواهد شد و شناخت مبتنی بر آموزش است.


محمودی با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی هدفمندکردن فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و سیستم اجرایی است، ادامه داد: از ابتدای سال 95 ستاد ساماندهی آسییب‌های اجتماعی و فرهنگی تشکیل شده و وزارت کشور با انعقاد تفاهم‌نامه با ۹ دستگاه اجرایی وظایف مربوط به رفع آسیب‌های اجتماعی را تقسیم کرده است.


وی با بیان اینکه در معضلات اجتماعی باید بعد انسانی را مدنظر قرار داد و به صیانت از بعد انسانی به‌عنوان اشرف مخلوقات توجه کرد، افزود: جوهره رفع آسیب‌های اجتماعی به خانواده برمی‌گردد چرا که اگر خانواده آگاهی داشته باشد تأثیر مستقیمی روی فرزندان می‌گذارد.


محمودی تصریح کرد: در بحث فضای مجازی باید پدران و مادران ابتدا به خود توجه کنند.


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه عقلانیت و تدبیر دو مقوله توسعه فردی هستند، افزود: در مقوله رفع آسیب های اجتماعی باید مشارکت اجتماعی صورت گیرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 614809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha