۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در مشهد فعال هستند

خبرگزاری شبستان:شهردار مشهد با بیان اینکه در صورت استفاده از حمل و نقل عمومی در وقت و هزینه مردم صرفه جویی می شود، افزود:۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در مشهد فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، سید صولت مرتضوی شهردار مشهد امروز(۱۵ اسفند) در مراسم روز درختکاری که در پادگان ۵ نصر سپاه برگزار شد با انتقاد از حضور هزاران خودروی تک سرنشین در مشهد، گفت:در مشهد ۲۵۰۰ اتوبوس و مینی بوس فعال هستند و طبق استاندارها باید روزانه هر کدام ۱۰۰۰ مسافر یعنی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را جابه جا کنند اما متاسفانه حداکثر یک میلیون جا به جا می کنند.

 

وی با بیان اینکه میانگین جابه جایی مسافر در هر تاکسی ۸۰ نفر است، اظهار داشت:اگر امروزه نیاز شهر برای جابه جایی مسافر در هر روز ۶ میلیون نفر باشد تقریبا برای ۵ میلیون جابه جایی وسیله نقلیه عمومی در مشهد وجود دارد اما متاسفانه از این ظرفیت استفاده نمی کنند.

 

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه استفاده از حمل و نقل عمومی در وقت و هزینه مردم صرفه جویی می کند، ادامه داد:توسعه فضای سبز در کلانشهرها باعث مبارزه با آلودگی هوا می شود که مشهد در این امر اقدامات بسیاری را انجام داده است.

 

مرتضوی با بیان اینکه بسیج همانطور که جنگ را اداره کرد بهتر است برای مبارزه با آلایندگی های زیست محیطی از مردم کمک بگیرد، گفت:بر اساس آمارها حدود ۸ میلیون هکتار زمین کشاورزی داریم که از آب استفاده می کنند و می توانیم با سیستم آبیاری جدید و حتی با کمبود اب زمین های کشاورزی را به ۱۶ میلیون کیلومتر افزایش دهیم.

 

وی گفت: تا پایان سال جاری حدود ۸۰ درصد فضای سبز را به صورت مکانیزه آبیاری خواهیم کرد همچنین مدیریت شهری مشهد توانسته در ۳ سال اخیر ۳ متر به سرانه فضای سبز شهر اضافه کند و برای هر نفر این سرانه را به ۱۴ متر برساند.

 

شهردار مشهد استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کاشت و توسعه فضای سبز را مهمترین راه برای حفاظت از محیط زیست دانست.

کد خبر 614800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha