نوآموزان پیش دبستانی شهرادب درخت کاشتند

خبرگزاری شبستان: مراسم کاشت گل و درخت به مناسبت گرامیداشت هفته درختکاری در پیش دبستانی شهرادب سمنان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ به مناسبت 15 اسفند روز درختکاری امروز نونهالان پیش دبستانی شهر ادب سمنان همراه مربیان خود در فضای پیش دبستانی نهال و گیاه کاشتند و به همین مناسبت کاردستی کلاه را به همراه مربیان خود درست کردند و در سر خود قرار دادند و یک روز خاطره انگیز را برای خود رقم زدند.

 

مدیر پیش دبستانی شهر ادب سمنان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان با اشاره به آموزشهای لازم به کودکان در ارتقاء سرانه فضای سبز شهری در آینده اظهار داشت : در اجرای این برنامه  کودکان با کمک مربیان خود برای کاشت فضای آموزشی ، از درخت کاج استفاده کردند.

 

منیرالسادات احمد پناه گفت:به منظور تشویق و ترغیب کودکان برای اجرای سنت پسندیده کاشت و نگهداری درخت ، مراسم روز درختکاری در پیش دبستانی شهر ادب سمنان انجام شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه در مذاهب و فرهنگ های مختلف جهان، درخت و درختکاری به عنوان یک امر پسندیده و نیکو از جایگاه خاصی برخوردار است، افزود: دین مقدس اسلام نیز انسان را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده است و بسیاری از بزرگان ما به این امر مهم اهتمام داشته و کاشت نهال را ارج می دادند.

 

مدیر پیش دبستانی شهر ادب سمنان با بیان اینکه حفظ، نگهداری و توسعه محیط زیست از شاخص‌های اصلی توسعه و یک وظیفه ملی و دینی است، افزود: کاشت درخت و گسترش فضای سبز در کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی بویژه آلودگی هوا و شادابی و سلامتی جامعه بسیار موثر است.

 

به گفته احمد پناه ،دانش آموزان و جوانان و نوجوانان بهترین سرمایه انسانی برای آموزش و فرهنگ سازی در حوزه گسترش و نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست محسوب می شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

احمد پناه اظهار داشت:پیش دبستانی شهر ادب سمنان از بدو تاسیس فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه را سرلوحه کارهای خود قرار داده و در راستای اهداف خود به این برنامه ها اهتمام جدی دارد.

 

در پایان این برنامه نونهالان پیش دبستانی شهر ادب سمنان تعهدنامه روز درختکاری را قرائت وآن را امضاء کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 614755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha