اقتدار ملی و ثبات اجتماعی برای حفاظت از ارزش ها یک سرمایه اجتماعی است

خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اقتدار ملی، ثبات اجتماعی و حضور مردم در صحنه برای حفاظت از ارزش ها یک سرمایه اجتماعی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان امروز(15 اسفند) در سومین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه شهدا به این روحیه و فرهنگ نیازی ندارند، خاطرنشان کرد: اقتدار ملی، ثبات اجتماعی و حضور مردم در صحنه برای حفاظت از ارزش ها یک سرمایه اجتماعی است.

 

امام جمعه زنجان به رسالت تک تک افراد در قبال شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی این فرهنگ باید در جامعه جاری شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان هم در سخنانی به برگزاری جلسات ستاد شاهد و ایثارگر با محوریت رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان شهدا اشاره کرد و گفت: به مناسبت های مختلف برنامه های ویژه ای در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود.

 

به گفته مرتضی تمجیدی، 6 هزار و 580 دانش آموز د مدارس شاهد استان مشغول تحصیل هستند و استقبال خوبی به جهت کیفیت مطلوب در ارائه برنامه های آموزشی و پرورشی از این مدارس می شود.

 

این مقام مسوول با اشاره به برنامه های روز شهدا، گفت: برگزاری 22 یادواره به مناسبت 22 اسفند در مدراس شاهد، تجلیل از مادران و همسران شهدای فرهنگی، برگزاری مراسم صبحگاهی، اجرای مرسم میهمانی لاله ها و عطرافشانی مزار شهدا، اهداء 187 لوح به فرزندان شهدا، دیدار دانش آموزان با جانبازان و آزادگان،  از دیگر برنامه های این ایام در مدارس است.

 

وی پرداختن به فرهنگ ایثار وشهادت را یک وظیفه و رسالت دینی عنوان کرد و گفت: باید تلاش کرد تا این نسل با فرهنگ ایثار و شهدا آشنا شوند.

 

 

کد خبر 614749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha