فرزندان صالح در کانون های فرهنگی و هنری مساجد ترییت می شوند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه فرزندان صالح در کانون های فرهنگی و هنری مساجد ترییت می شوند، گفت: ما در طول تاریخ همه چیز را از مساجد آموخته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان صبح امروز(15اسفند) در همایش بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مجتمع شهید مطهری اظهار داشت: داشتن فرزندی که برای پدر و مادر استغفار کند از فوایدات انسان بعداز مرگش است.

 

وی با بیان اینکه فرزندان صالح در کانون های فرهنگی و هنری مساجد ترییت می شوند، افزود: ما در طول تاریخ همه چیز را از مساجد آموخته ایم.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه پیامبر و علما مردم را در مساجد با اخلاقیات دینی آشنا کرده اند، گفت: در لاهیجان مسجد آقاسید حسین وجود دارد که نماز جماعت در ماه مبارک رمضان در آنجا اقامه می کردم و در آنجا تفسیر قرآن انجام می دادم.

 

آیت الله قربانی با بیان اینکه صدای انقلاب و امام از آن مسجد بلند می شد، تصریح کرد: ستارگان آسمان علم و ادب و تقوا در مجالس متلاله هستند و در راسش ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری است.

 

وی خاطرنشان کرد: قرآن یا کتابی اگر انسان از خود بگذارد و مردم بعد او آن کتاب و قرآن را بخوانند برای انسان دارای فواید زیادی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه ما ریزه خوار خان عالمان دینی و قرآن شریف هستیم، اظهار داشت: پژوهشی نو پیرامون قرآن آیین زندگی نوشته بنده است که امروز عرضه می شود.

 

آیت الله قربانی افزود: در این کتاب نشان داده شده که قرآن کتاب زندگی است و حدود 100موضوع را بیان کرده ام.

 

وی با بیان اینکه از دیگر فواید برای انسان ها، کندن چاه و بیرون آمدن آب و استفاده مردم از آن است، گفت: آب مهمترین مسئله جهان امروز است و می تواند وسیله نجات افراد زیادی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه باید در صرفه جویی آب دقت کنیم، تصریح کرد: باید اصراف در آب نکنیم.

 

آیت الله قربانی با اشاره به 15 اسفند و روز درختکاری، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از استفاده های انسان بعد از مرگش که دیگران از آن بهره می برند درخت است.

 

وی با بیان اینکه درختکاری سنتی خوب است و باید بیشتر ترویج داده شود، اظهار داشت: گیلان بهشت ایران است زیرا  فضای بهشتی دارد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: برخی ها انجمن های قرائت های قرآن در شهر و ده به وجود می آورند و مردم در آنجا مسائل دین و قرآن می آموزند که این کار هم سبب فایده برای انسان است.

 

آیت الله قربانی با بیان اینکه عزاداری اباعبدالله الحسین(علیه السلام) سنت خوبی است، گفت: کسانی که مجالس روشنگری و محافل دینی برگزار می کردند حال از دنیا رفته اند اما آن مجالس پابرجاست، خیر به روحشان می رسد.

 

وی با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: تند و تیز حرکت کردن دلیل بر انقلابی بودن نیست و کسانی که بی تحرکند باید بدانند انقلابی بودن با سکوت نمی سازد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد: انقلابی بودن به موقع صحبت کردن و ارزش ها را پاس داشتن است.

 

در پایان این مراسم به مناسبت روز درختکاری، نهال درختی توسط نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار در مجتمع شهید مطهری انزلی کاشته شد.

کد خبر 614735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha