۶۰ درصد از جمعیت « ناحیه شهید مطهری» به مسجد دسترسی ندارند

خبرگزاری شبستان: مدیر ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد، از افزایش تعداد مساجد برگزار کننده نماز صبح در این ناحیه خبر داد و گفت: این در حالی است که ۶۰ درصد از جمعیت این ناحیه به مسجد دسترسی ندارند.

حجت الاسلام سید محمد حسین میرشاه ولد در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی که از ابتدای سال 95 از سوی ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد برای ائمه جماعات، خدام و هئیت امنای مساجد برگزار شده است، گفت: برگزاری دوره های بهداشت، ایمنی و حفاظت مسجد، اجرای طرح های فیضیه، هادیان، کرامت و تعالی از جمله اقداماتی است که امسال در این ناحیه مورد توجه قرار گرفت.

 

طرح «استقرار نظام فرهنگی مساجد»

وی از اجرای طرح پیوند «مسجد و مدرسه» با همکاری آموزش و پرورش و طرح «استقرار نظام فرهنگی مساجد» از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در سطح این خانه‌های خدا در ناحیه شهید مطهری نام برد.

 

مدیر ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار کرد: در راستای بزرگداشت مفاخر ائمه جماعات استان تهران، امسال در همایش ستارگان محراب بزرگداشت آیت الله ربانی؛ امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این ناحیه برگزار شد و در تلاش هستیم تا در سال آینده مراسم های نکوداشتی برای دیگر مفاخر ائمه جماعات این ناحیه برگزار کنیم.

 

میرشاه ولد با اشاره به افزایش میزان اقامه نماز جماعت صبح در مساجد این ناحیه، گفت: در حال حاضر، نماز صبح در 145 مسجد ناحیه شهید مطهری برگزار می‌شود و بر اساس آمار می‌توان گفت که در 70 درصد مساجد این ناحیه به موضوع اقامه نماز جماعت صبح توجه می‌شود.

 

کمبود مسجد در ناحیه شهید مطهری

وی با اشاره به کمبود تعداد مساجد در این ناحیه، خاطر نشان کرد: با توجه به  جمعیت 2 و نیم میلیون نفری و فعالیت 210 مسجد در ناحیه شهید مطهری، این تعداد مسجد برای جمعیت این ناحیه کم است زیرا که طبق استاندارهای ارایه شده باید به ازای هر یک هزار نفر یک مسجد وجود داشته باشند، این در حالی است با این حساب ۶۰ درصد از جمعیت این ناحیه به مسجد دسترسی ندارند.

 

مدیر ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد، بحث افزایش اقامه نماز جماعت صبح، استمرار دوره‌های آموزش ائمه جماعات و اجرای طرح کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم را از جمله برنامه هایی نام برد که سال آینده در این ناحیه مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

یادآور می شود، ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد شامل مناطق۲، ۵، ۶ و ۲۲ است که  دارای ۲۱۰ مسجد هستند.

 

 

 

کد خبر 614494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha