دی میستورا: فضای مذاکرات «آستانه» سرد است و امکان ترک سریع آن وجود ندارد

خبرگزاری شبستان: فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه، ، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات «آستانه» در مورد سوریه منجر به اتحاد و تحکیم تلاش ها برای تثبیت نظام آتش بس در این کشور شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از "نووستی"؛ "استفان دی میستورا" -فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه- گفت: پیش بینی می شود «نشست آستانه موجب تقویت موضوع مورد بحث «پوتین» و «اردوغان» شود و این همان خواست ملت سوریه است  .


وی در پاسخ به سوالی در مورد امکان نشست طرف های درگیر سوری بر سر یک میز واحد گفت: «باید صبر کنیم... آستانه به شدت سرد است و در حال حاضر امکان ترک سریع مذاکرات وجود ندارد».

در این زمینه شایان ذکر است که دور آخر مذاکرات طرف های بحران سوریه در ژنو پس از آنکه کمیته عالی مذاکره کنندگان مخالف سوری جلسه را ترک کردند، پایان یافت».


نماینده ویژه سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که این تلاش  به «اتخاذ تدابیر اضافی برای اعتماد سازی بین طرف های درگیر» منتهی شود.


«دی میستورا» در پاسخ به سوالی در مورد ضرورت تصویب نتایج مذاکرات در شورای امنیت سازمان ملل گفت: «این موضوع به کشورهای عضو شورای امنیت بستگی دارد و همان گونه که می دانید این شورای امنیت است که تصمیم های لازم را در ارتباط با طرح های خود می گیرد».


دی میستورا گفت: در حال حاضر امکان تأکید بر مسائل خارج از چارچوب موضوع آتش بس وجود ندارد و اشاره کرد: «تحقق آتش بس و اتخاذ ابزارهای مورد اعتماد در نظارت بر آن دو عنصر اصلی در پیروزی ملموس ملت سوریه هستند».

کد خبر 602940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha