سرزمین سنگ و آب آماده استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی است

خبرگزاری شبستان: استان کرمانشاه با داشتن آب و هوایی بی نظیر و دلچسب و همچنین و چهار هزار جاذبه طبیعی، گردشگری و فرهنگی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

خبرگزاری شبستان- کرمانشاه:

کرمانشاه را گهواره تمدن و سرزمین سنگ و آب نیز می نامند؛ استانی چهار فصل با آب و هوایی دلچسب و کم نظیر که با داشتن هزاران جاذبه  طبیعی، فرهنگی و گردشگری نگینی زیبا در غرب کشور ایران اسلامی است.

 

مجموعه تاریخی فرهنگی طاقبستان، تکیه معاون الملک، خانه خواجه باروخ، تکیه بیگلربیگی، بازارسنتی، مسجد عمادالدوله، زورخانه سنگ تراش ها، زورخانه علمدار، غار قوری قلعه به عنوان بزرگترین غار آبی آسیا، غار دواشکفت، گوردخمه سان رستم، پل کهنه کرمانشاه، تالاب هشیلان، سراب نیلوفر، سراب قنبر، پل و کاروانسرای ماهیدشت، حمام شهبازخان و مجموعه جهانی بیستون تنها گوشه ای از چهار هزار آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه به شمار می رود.

 

کرمانشاه از دیرباز به سبب موقعیت خاص جغرافیایی و نیاز مردم به لوازم و مواد اولیه زیستی، مهد صنایع دستی بوده و در بین مردم افرادی مستعد و مبتکر در هر رشته پرورش یافته اند که به علت اهمیت تجاری و واقع بودن بر سر شاهراه زیارتی و تجارتی ایران و بین النهرین به این منطقه مهاجرت کرده اند و هر کدام از این هنرمندان صتحب ذوق و هنر از سایر نقاط در کرمانشاه رشته خاصی را ایجاد کرده اند.

 

در استان کرمانشاه می توان ردپایی از هر نوع صنایع دستی را یافت و هنرمندان و اساتید چیره دست با ذوق و ابتکارشان علاوه بر تأمین مایحتاج روزمره مردم زیبایی و نشاط را به آنها هدیه می دهند و زندگی را سرشار از طرح و رنگ می کنند که از این دست می توان به هنرها و صنایعی همچون: موج بافی، گیوه بافی، جاجیم بافی، قلم زنی، حکاکی، قالی بافی، گلیم بافی، رخت سازی، ریخته گری، پرده بافی، سراجی، منجوق دوزی، تسبیح سازی، طلا و نقره کاری، نمدمالی، ساخت ساز، ظریف کاری با چوب، فلزکاری، موتابی و حجاری اشاره کرد.

 

این روزها مردم میهمان نواز استان کرمانشاه خود را برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی آماده می کنند و 50 منطقه نمونه گردشگری و همچنین 14 روستای هدف گردشگری در استان کرمانشاه آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

 

دستگاه های عضو خدمات سفر استان کرمانشاه با هماهنگی یکدیگر از ماه های گذشته و همکاری لازم با استانداری کرمانشاه با بسیج امکانات خود از تاریخ 25 اسفندماه سال جاری در مبادی ورودی و خروجی استان و همچنین داخل شهرها به صورت آماده باش و شبانه روزی از مسافران و گردشگران نوروزی استقبال خواهند کرد.

*دستگاه های خدمات رسان کرمانشاه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

 

مجتبی نیک کردار قائم مقام ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: 40 دستگاه عضو خدمات سفر آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی بوده که استان کرمانشاه را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند.

 

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته از سوی دستگاه عضو خدمات سفر امیدواریم نوروز کم خطری داشته باشیم و مسافران نوروزی در کمال ایمنی و آرامش بتوانند از نقاط گردشگری استان بازدید کرده و با خاطره ای خوش استان ما را ترک کنند.

 

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان کرمانشاه به واسطه قرار گرفتن بر سر راه عتبات عالیات و داشتن جاذبه های متعدد گردشگری همواره پذیرایی مسافران و گردشگران فراوانی بوده است، بیان کرد: فراهم کردن ایمنی، بهداشت و سلامت مسافران از جمله شرایط مهم میزبانی بوده که این ظرفیت در استان کرمانشاه به خوبی دیده می شود.

 

نیک کردار خاطرنشان کرد: شعار ما "میهمان نوازی" است و مردم استان کرمانشاه همواره ثابت کرده اند در پذیرایی از مسافران و گردشگران طی ایام سال پیشرو بوده و در ایام نوروز نیز خدمات رسانی آنها بی نظیر خواهد بود.

* ۲۳ پایگاه امدادی هلال احمر کرمانشاه در خدمت گردشگران نوروزی است

 

محمدرضا امیریان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: 23 پایگاه امداد و نجات در کرمانشاه توسط هلال احمر آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

 

به گفته وی، به مناسبت سال نو طرح های مختلف امدادی و فرهنگی از سوی هلال احمر کرمانشاه مانند اجرای طرح پایگاه ها امداد و نجات جاده ای، راهنمایی مسافران، فرشتگان رحمت  و خدمات پزشکی انجام می شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از خدمات رسانی بیش از چهار هزار نفر روز امدادگر و نجاتگر در پایگاه امدادی هلال احمر طی ایام نوروز 95 خبر داد.

 

امیریان افزود: بیش از 100 نفر از پرسنل امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در طول ایام نوروز به صورت شبانه روزی به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه خدمات می کنند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از 50 پزشک و پیراپزشک در طرح امداد و نجات هلال احمر دواطلب یار در ایام نوروز آماده کمک و خدمت رسانی به مردم هستند، گفت: طرح فرشتگان رحمت با حمایت خیرین و داوطلبان هلال احمر در حال اجرا است.

 

وی بیان کرد: این طرح که به مناسبت ایام نوروز اجرا می شود از مناطق کم برخوردار استان شروع شده به خانواده های بی سرپرست و زنان بدسرپرست از محل مشارکت خیرین هلال احمر کمک صورت می گیرد.

*آمادگی اماکن تاریخی کرمانشاه برای استقبال از مسافران نوروزی

 

اصغر رشنو سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از پیش بینی افزایش 20 الی 30 درصدی ورورد مسافران و گردشگران نوروزی به استان کرمانشاه خبر داد.

 

وی ابراز کرد: در ایام تعطیلات نوروز معمولا گردشگران و مسافران نوروزی بسیاری مقصد خود برای دیدن را استان کرمانشاه انتخاب می کنند و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته علاوه بر آشنایی گردشگران با جاذبه های گردشگری استان از لحاظ اقتصادی نیز حق انتفاعی برای مردم استان ایجاد می شود.

 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه از آماده سازی تمام جاذبه های تاریخی و موزه های استان کرمانشاه برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: سال گذشته 960 هزار مسافر نوروزی از جاذبه های تاریخی استان کرمانشاه دیدن کردند.

 

رشنو بیان داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال در اماکن تاریخی استان کرمانشاه برنامه های شاد و مفرحی همچون جنگ های شادی و اجرا موسیقی شاد کردی همراه با ساز و دهل برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

 

این مقام مسئول همچنین از ساماندهی خانه های استیجاری برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی اشاره کرد و گفت: نمایشگاه های صنایع دستی نیز در محوطه های تاریخی برای عرضه صنایع دستی مردم استان کرمانشاه و معرفی آداب و رسوم زاگرس نشینان برپا  می شود.

 

کد خبر 532031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha