موزه سنگ و فسیل در مهدیشهر افتتاح شد

خبرگزاری شبستان:در آستانه آغاز سال نو و با هدف جذب هر چه بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی به استان سمنان، موزه سنگ و فسیل در مهدیشهر با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان وبه نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان، مدیر موزه سنگ و فسیل مهدیشهر گفت: در این موزه 450 قطعه فسیل گیاهی و جانوری و 200 قطعه سنگ زینتی به نمایش گذاشته شده است.

 

حسن پاکزادیان با بیان اینکه فسیل ها از مجموعه شخصی وی و توسط این موزه دار از سال 1368 تا کنون در منطقه البرز مرکزی از شمال شهمیرزاد تا جنوب سمنان گردآوری شده است، گفت: سنگ ها نیز از حاشیه کویر مرکزی ایران جمع آوری شده است.

 

پاکزادیان افزود: مسافران نوروزی می توانند در ایام نوروز تا پانزدهم فروردین ماه سال 95 همه روزه از ساعت 9 صبح تا ۱۹ عصراز این موزه دیدن کنند.

 

موزه سنگ و فسیل در شهرستان مهدیشهر، منطقه دربند، ابتدای مسیر پیاده روی غار دربند، واقع شده است.

 

تاکنون موزه های عشایری ایل سنگسر و مهر و سکه سمنان توسط پاکزادیان به بهره برداری رسیده است.

 

 

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سمنان بر لزوم رفع نیازمندیهای مسافران تاکید کرد

فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سمنان بر لزوم رفع نیازمندیهای مسافران اعم از امنیت ،اسکان، خدمات خودرو تاکید کرد.

 

سید عباس دانایی پس  از بازدید از محل اسکان مسافران نوروزی این شهرستان در پارک هفده شهریور و ورودی غربی سمنان واقع در کوشک سمنان از حضور فعالانه مدیران و کارکنان متولی ارائه خدمات به مسافران قدردانی کرد.

 

وی اظهار داشت : همه عوامل این ستاد تلاش دارند تا همه نیازهای مسافران تعطیلات نوروزی در این شهرستان و استان را تامین کنند تا با خاطره خوش ازاین شهرستان به دیارشان سفر کنند.

 

دانایی خاطرنشان کرد: در نظر سنجی صورت گرفته ، تعدادی از مسافران و زائران ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) از حضور و اسکان در شهرستان سمنان ابراز رضایت و خرسندی کردند و این خدمات رسانی مطلوب باید بیش از پیش ادامه داشته باشد.

 

فرماندار شهرستان سمنان از مسافران و زائران در مسیر رفت و برگشت از این منطقه خواست تا با اسکان در شهر سمنان ضمن استراحت بیشتر و استفاده از پتانسیل گردشگری و تاریخی سمنان سفری خوش را برای خود و خانواده به دور از هر حادثه ای رقم زنند.

 

در این بازدید برخی از نواقص عملکرد اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر مشخص و به مدیران ابلاغ شد.

 

در این بازدید مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان و شماری از اعضای ستاد سفر شهرستان سمنان حضور داشتند.

 

سالانه بیست میلیون مسافر از استان سمنان دیدن می کنند.

 

نمايش 40 قطعه سفال درنمايشگاه رنگ ، نقش و طبيعت سرخه

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: نمایشگاه «رنگ،نقش وطبیعت» در آستانه فرارسيدن سال نو در شهرستان سرخه گشايش يافت.

 

حسين خواجه‌بيدختي افزود:  اين نمايشگاه در آستانه سال جديد و با هدف جذب هر چه بيشتر گردشگران و معرفي جاذبه‌هاي گردشگري از روز جمعه بيست و هشتم اسفند ماه برپا شده و تا بيستم فروردين ماه به روي علاقمندان گشوده است.

 

وي گفت: در اين نمایشگاه،40 قطعه سفال قرون اولیه هجری تا عصرحاضر شامل كوزه، قدح، كاسه، پي سوز و ... به نمايش گذاشته شده و محور موضوعي اين نمايشگاه  نقوش و فرم حیوانی درسفالها است.

 

بيدختي افزود: قرار است اين نمايشگاه به صورت دوره اي در تمامي شهرستان هاي استان سمنان با موضوعات گوناگون از آثار تاریخی برگزار شود.

 

وي يكي ديگر از اهداف برپايي اين نمايشگاه را نمايش آثار تاريخي موجود در مخازن استان عنوان كرد و گفت: در طول سال جديد، اين نمايشگاه با نمايش اشياي سفالي و فلزي از دوره هاي مختلف تاريخي در زمينه زیورآلات، آثار جنگی، پیکرک، خط و خوشنویسی برگزار مي شود.

 

نمايشگاه رنگ،نقش وطبیعت در محل مسجد چهلستون سرخه برگزار شده و در ايام نوروز همه روزه از ساعت 9  صبح تا ۱۹عصر به روي علاقمندان گشوده است.

 

شهر سرخه به عنوان مرکز این شهرستان از آثار تاریخی و گرانبهای بسیاری برخوردار است که از آن جمله می توان به خانه حاج حشمت اللشکر، حمام بیرون دژ، مسجد جامع و چهلستون، مسجد امام هادی(ع)، مسجد امام حسین(ع)، بقعه پیر غریب، آب انبار اشاره کرد.

 

این شهرستان در استان سمنان در فاصله 180 کیلومتری شرق تهران و در 20 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

کد خبر 532030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha