بقاع متبرکه تیران و کرون جلوه گاه گردشگری دینی

خبرگزاری شبستان:بقاع متبرکه شهرستان تیران و کرون به دلیل قرار گرفتن در مناطق گردشگری و مناطق بکر و زیبا گردشگری، جلوه گاه گردشگری دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، شهرستان  تیران و کرون در ۶۰ كيلومتري غرب شهر اصفهان واقع شده و در مسیر شهرستان‌هاي اصفهان، فريدن،  نجف‌آباد، چادگان و استان چهار محال و بختياري قرار گرفته ات

موقعيت جغرافيايي و مطلوب بودن آب و هواي اين منطقه سبب شده ميهمانان زیادی در فصل های مختلف از جمله در فصل بهار و  نوروز به این شهرستان سفر کنند.

 

 شهرستان تیران و کرون ظرفیت های گردشگری خوبی در خود جای داده که محل تفریح خوبی برای عموم هم وطنان است و همواره مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ظرفیت ها و جنبه های معنوی این شهرستان نیزاز جایگاه خاصی برخورد دار است که وجود بقاع متبرکه مصداقی برای این موضوع می باشد و امامزاده احمد ابن علی ابن ابی طالب(ع) امامزاده عبدالله(ع) امامزاده احمدرضا(ع) امامزاده عدنان(ع) در امامزاده بی بی فاطمیه(س) و امامزاده سیدسرالدین(ع) از امامزادگان شاخص این شهرستان است.

 

تعدادی از این بقاع متبرکه در مناطق گردشگری نیز قرار گرفته اند که علاوه جنبه دینی و فرهنگی دارای ظرفیت های گردشگری همراه با محیط شاداب نیز هستند که بستری  برای جذب گردشگر شده است.

گردشگری دینی در استان مقدس امامزاده عبدالله در بخش مرکزی و در روستای کوهان، امامزاده بی بی فاطمیه(س) در روستای محمدیه، امامزاده احمدرضا(ع) در روستای احمدرضا، امامزاده سیدسرالدین(ع) در شهر عسگران علاوه بر ظرفیت فرهنگی و دینی دارای ظرفیت های گردشگری و با نشاط نیز هستند.

 

 

 

ظرفیت های فرهنگی، دینی و گردشگری خوبی در تیران و کرون نهفته است

عبدالله بنهری، معاون فرماندار و رئیس ستاد تسهیلات سفر شهرستان تیران و کرون گفت: ظرفیت های فرهنگی، دینی و گردشگری خوبی در تیران و کرون نهفته که باید این ظرفیت ها معرفی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: خیلی از افراد علاقه مند استفاده از این ظرفیت های دینی و فرهنگی برای تفریح و نشاط خود هستند.

 

 تیران و کرون میزبان بیش از 24 هزار مسافر در نوروز 94

 

محسن مظاهری، دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان تیران و کرون گفت: شهرستان تیران و کرون در نوروز سال 94 میزبان بیشاز 24 هزار مسافر نوروزی بوده است که این میزان مسافر برای نوروز 95 نیز افزایش می یابد.

وی ادامه داد: مناطق گردشگری شهرستان تیران و کرون روز 13 فروردین مورد استقبال ویژه مسافران و هم استانی ها قرار می گیرد.

 

میزبانی از مسافران و گردشگران در بقاع متبرکه

 

علی محسنی سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون با اشاره به ظرفیت دینی، فرهنگی و گردشگری بقاع متبرکه این شهرستان گفت: در فصل های مختلف سال بقاع متبرکه میزبان جمعیت زیادی از مسافران و گردشگران هستند.

 

وی افزود:‌در نوروز 94 بقاع متبرکه این اماکن مقدس میزبان ۵۰ هزار زائر و مجاور بود و  ۵ هزار نفر از این گردشگران و مسافران در این مراکز یک شب اقامت داشته اند.

وی ادامه داد: بیش از 2 هزار نفر هنگام تحویل سال نو به آستان مقدس امامزادگان مراجعه کرده اند و برنامه سال تحویل را در این اماکن مقدس سپری کرده اند.

اجرای طرح آرامش بهاری در 4 بقعه متبرکه شهرستان تیران و کرون

 

محسنی با اشاره به برنامه های نوروز 95 در بقاع متبرکه شهرستان تیران و کرون گفت: طرح آرامش بهاری در 4 بقعه متبرکه شهرستان تیران و کرون همراه با برنامه های فرهنگی از 28 اسفند تا 15 فروردین سال 95 اجرا می شود.

 

وی ادامه داد: آیین تحویل سال نو و برنامه های فرهنگی به مناسبت سال جدید در آستان مقدس امامزادگان شهرستان انجام می شود.

 

وی اضافه کرد: روز 13 فروردین بسیاری از مردم برای حضور در طبیعت از مناطق گردشگری دینی مانند آستان مقدس امامزادگان شهرستان تیران و کرون استفاده می کنند.

کد خبر 532028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha