کاهش آمار کشته های جاده ای در کشور/ محور تهران- سمنان- مشهد یکی از پرتردد ترین مسیرهای کشور

خبرگزاری شبستان:جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشوربا اشاره به تعداد افزایش خودروها در کشوردر چند سال اخیر گفت: با این وجود شاهد کاهش آمار کشته های جاده ای نسبت به سالهای گذشته هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ سردار اسکندر مومنی امروز(29 اسفند) در بازدید از اکیپ های نوروزی دستگاه های اجرایی استان سمنان در محل پاسگاه پلیس راه محور سمنان ، دامغان با اعلام این مطلب  افزود : مهمترین علل وقوع حادثه  تصادف ها خستگی و خواب آلودگی و بی توجهی به جلو بوده است.

 

وی از تردد بیش از 18 میلیون خودرو در کشور خبردادوگفت: هفت میلیون دستگاه خودرو در سال 84 و 85 در کشور وجود داشته که  ما شاهد کشته شدن 28 هزار نفر از هموطنان خود در جاده ها بودیم.

 

مومنی با بیان اینکه کشته های سالیانه تصادفات جاده ای در حال حاضر حدود 16 هزار نفرهستند ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر با توجه به اینکه افزایش خودرو را داشته ایم تعداد کشته های تصادفات جاده ای کاهش یافته است.

 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشورتصریح کرد: با وجود کاهش محسوس این آمار طی سالهای اخیر، هنوز نیاز به اقدامات جدی تر در این حوزه احساس می شود.

 

مومنی وجود یک نفر تلفات هم را زیاد دانست وافزود: ما باید همه تلاش خود را برای کاهش میزان تلفات حوادث رانندگی به کار بگیریم .

 

وی حضور پلیس در جاده ها را مهم اعلام کردو گفت: حضور گسترده پلیس و نیروهای امدادی در محورها جدا از بازدارندگی، سبب افزایش تمرکز رانندگان و کاهش تصادفات می شود.

 

هر اندازه که سرعت خودروها کمتر باشد شدت حادثه نیز کمتر خواهد بود

جانشین فرماندهی انتظامی ناجا در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه  نیروی انتظامی همه توان و ظرفیت خود را برای سازماندهی طرح نوروزی و قرار گاه نوروزی به کار بسته است اضافه کرد:حدود 40 درصد تصادفات صورت گرفته در جاده های کشور در 24 ساعت گذشته از نوع واژگونی بوده است.

 

 مومنی با بیان اینکه میانگین تصادفات از نوع واژگونی قطعا در استان سمنان به دلیل  یکنواختی جاده های این استان بالاتر است، افزود: در محور میامی به سبزوار بیشترین تصادفات اتفاق می افتد.

 

وی با بیان اینکه  به هر اندازه که سرعت خودروها کمتر باشد شدت حادثه نیز کمتر خواهد بود اضافه کرد: تجهیزات کنترل سرعت در محورهای این استان باید افزایش یابد.

 

این مسئول  بیشترین ساعت رخ دادن تصادف ها را در بازه زمانی 12 تا 18 عصر ذکر کردو گفت: مسیر تهران،سمنان و مشهد در دو روز گذشته یکی از پر تردد ترین جاده های کشور بوده است.

 

جانشین فرماندهی انتظامی ناجا با اشاره به اقدامات هشدار دهنده و مدیریت و کنترل سرعت از سوی پلیسبرای کاهش تصادفات اظهار داشت: افزایش علائم هشدار دهنده، ایجاد سکوها، ایجاد شیارهای طولی و عرضی، راه اندازی استراحت گاهها در کاهش تصادفات این محور مهم است.

 

حضور ملموس و محسوس نیروهای انتظامی و امدادی در جاده ها برای پیشگیری از حوادث جاده ای مهم است

وی حضور پیشگیرانه و برخورد با تخلفات حادثه ساز، کنترل و تحت نظر داشتن مجرمان و برخورد مناسب با مردم، رویکردهای اصلی نیروی انتظامی در ایام نوروز اعلام کرد وافزود: برای پیشگیری از حوادث جاده ای، حضور ملموس و محسوس نیروهای انتظامی و امدادی در جاده ها بسیار موثر و با اهمیت است.

 

مومنی بر همکاری مردم با پلیس،در ایام نوروز بیش از بیش تاکید داشت و گفت: مردم باید ضمن برنامه ریزی، سفر خود را مدیریت کنند تا در پایان تعطیلات نوروزی شاهد کاهش آمار تصادفات جاده ای باشیم.

 

جانشین فرماندهی انتظامی ناجا با بیان اینکه کاهش تصادفات جاده ای و ارائه خدمات نوروزی بدون مشارکت مردم و صرفا توسط نیروز انتظامی امری بعید است، افزود: در امر کاهش تلفات رانندگی و همچنین تسهیل سفرهای نوروزی باید از همراهی مردم با پلیس و همکاری سازمان ها و دستگاه ها از جمله راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها، آتش نشانی، ستاد تسهیلات خدمات سفر، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، همیاران پلیس و راهوران محله و تلاش و حضور میدانی همکاران پلیس راه و راهور و همکاری خانواده های آنها تشکر کرد.

 

وی به رانندگان توصیه کرد :در فاصله های زمانی مناسب در بین راه به استراحت کامل بپردازند و تحت هیچ شرایطی در زمان خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند.

 

این مسئول ناجا از نحوه اجرای طرح نوروزی پلیس و امداد و نجات در استان سمنان بازدید کرد.

 

مومنی با حضور در اتاق مونیتورینگ کنترل محورهای استان سمنان در این پاسگاه، بر عملکرد پلیس راه استان سمنان از طریق دوربین های نظارتی و سرعت سنج در کنترل و نظارت بر عبور و مرور خودروها در محورهای استان سمنان نظارت کرد.

 

در ادامه این دیدار سردار سرتیپ روح الامین قاسمی ، فرمانده ناجا استان سمنان طی گزارشی از عملکرد ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و پلیس راهور ناجا، گفت: زحمات مجموعه عوامل راهداری، ناجا، ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و مسئولان استانی و شهرستانی در جای جای استان سمنان شرایط را برای سفری امن و مطلوب، ویژه هموطنان به خصوص زائران حرم امن رضوی فراهم آورده است.

 

 

کد خبر 532026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha