با کوه‌های مریخی و اورست شنی جهان بیشتر آشنا شوید

خبرگزاری شبستان: منطقه ای در دل کویر لوت که مانند نگین سبزی در دل بیابان های خشک و بی علف لوت از دور خودنمایی می کند، منطقه ای با آب و هوای تابستانی در بهار...

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ تعطیلات نوروز فرصت مناسبی است تا با سفر به مناطق مختلف کشور چند روز را به گشت و گذار بپردازید و از طبیعت های زیبا و طبیعی کشور لذت ببرید.

 

یکی از مناطق تاریخی گردشگری کشور در بیابان لوت ایران قرار دارد، منطقه ای در دل کویر لوت که مانند نگین سبزی در دل بیابان های خشک و بی علف لوت از دور خودنمایی می کند، منطقه ای با آب و هوای تابستانی در بهار، که چشم هر گردشگری را به سمت خود خیره می کند.

 

بسیاری از گردشگران خارجی که برای سفر به ایران به استان کرمان و اصفهان سفر می کنند معمولا به روستای گردشگری دهسلم هم سری می زنند تا ضمن استفاده از جاذبه های دیدنی و تاریخی است روستا، از کوههای شنی این روستا که به ارورست شنی جهان معروف است هم استفاده کرده باشند.

 

روستای دهسلم در 85 کیلومتری غرب شهرستان نهبندان در مسیر جاده نهبندان شهداد قرار دارد، شما در این روستا علاوه بر دیدن جاذبه های گردشگری می توانید شتر سواری هم داشته باشید. مردم دهسلم هنگام ورود گردشگر به روستا از آنها با شتر پذیرایی می کنند و شما تا هر وقت که بخواهید می توانید در دل کویر و در زیر نخل های زیبا خرما شتر سواری کنید.

 

اسكي روي شن، یکی دیگر از جاذبه این منطقه است که بدلیل کوههای سر به فلک کشیده شنی می توانید به راحتی روی آنها اسکی کنید.

 

حمام طبیعی با آب گرم، نخل های زیبا و سنگ های تزئینی زیبا، مردمانی مهمان نواز، طبیعتی بکر با خاصیت و ویژگی کویر از دیگر مزیت های دهسلم است.

 

دیدنی های این روستا این قدر چشم نواز هست که حتی دیدن این روستا از دور دست نیز به سبب وجود بیش از ۷۰ هزار نفر نخل خرما ، چشم انداز زیبایی را در ذهن هر بیننده ای ثبت و ضبط میکند.

 

تعجب گردشگران هلندی از منطقه زیبای دهسلم

بهمن ماه امسال بود که تعدادی از گردشگران هلندی به این منطقه زیبا سفر کردند و از وجود یک منطقه سرسبز در دل کویر بسیار متعجب شده بودند. یکی از این گردشگران در گفتگو با شبستان با بیان اینکه وقتی به ایران امدم دیدم که چقدر مردم این کشور مهربان و مهمان نواز هستند، افزود: برعکس آنچه به من گفتند شد و مهمان نوازی که در ایران می بینم در طول عمرم، در هیچ کجای دنیا ندیدم.

 

یکی دیگر از گردشگران هم با بیان اینکه از یک شهر کوچک در نزدیکی پایتخت هلند به ایران سفر کرده است، گفت: من کشورهای زیادی رفته ام اما ایران پتانسیل های عجیب و زیادی دارد. اینجا آنقدر آثار دیدنی وجود دارد که توریست های زیادی می توانند بیایند اما دوست ندارم که توریست ها فضای طبیعی دهسلم را به خصوص کوههای شنی آن را با کارهایی مانند اسکی شنی خراب کنند چراکه در این صورت طبیعی بودن خود را از دست می دهد.

 

آرامش کویر بسیار دل نشین است

یکی دیگر از گردشگران هم با بیان اینکه شتر سواری در کویر دهسلم خیلی خوب و جذاب بود، افزود: من تا قبل از این سوار بر شتر نشده بودم و تجربه امروز بسيار برايم جذاب بود.

  

یکی دیگر از هلندی ها هم گفت: من اینجا شوکه شدم چون افراد زیادی دارد و همچنين صنایع دستی بسيار زيبايي دارد که حتما به مردم هلند نشان خواهم داد.

 

وی افزود: کوههای شنی وسط کویر بسیار زیبا است اما چیزی که برای ما زیباتر بود اینکه در وسط اين کوير و بیابان؛ يک روستاي سرسبز وجود دارد

 

وي با اشاره به اينکه براي پنجمين بار است که به ايران مي آيم، تاکيد کرد: خرمای دهسلم بسيار خوشمزه است.

 

منطقه دهسلم در ایام نوروز بهترین آب و هوا را دارد و شما در این روستا می توانید ضمن استفاده از آب و هوای نسبتا بهاری در ایام نوروز چند روزی را خوش بگذارنید.

 

تابستان های دهسلم گرمای هوا بسیار بالا است و معمولا کمتر مسافران می توانند از این منطقه بازدید کنند لذا ایام تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای سفر به این روستای زیبا در دل کویر است.

کوه‌های مریخی ایران

 

همچنین در حاشیه محور نهبندان به کرمان و در 6 کیلومتری جنوب غرب این شهرستان، تپه‌های شگفت‌انگیز و زیبا وجود دارد که در اصطلاح به آن کوه‌های مریخی یا مینیاتوری اطلاق می‌شود. شکل این کوه‌ها و نیز رنگ‌های آن در نگاه نخست انسان را به یاد تپه‌های کره ماه یا کره مریخ می‌اندازد.

 

کوه‌های مریخی دارای 25 کیلومتر طول و یک کیلومتر عرض بوده و به رنگ‌های قرمز، خاکستری و سفید دیده می‌شوند. این کوهها رسوبی بوده و فاقد پوشش گیاهی هستند و ارتفاع آنها نسبت به دشت‌های اطراف از 5 تا 100 متر متغیر است.

 

کوههای مریخی نهبندان هم چشم هر بیننده ای را به سمت خود خیره می کند، لذا برای سفر به این منطقه دیدنی پیشنهاد می‌شود با خودتان دوربین عکسانی هم به همراه داشته باشید.

 

 

 

 

کد خبر 532019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha