مسلمانان در آمریکا تا به امروز انقدر احساس خطر نمی کردند

خبرگزاری شبستان: با توجه به پیشتازی ترامپ در رای گیری های مقدماتی، گروه های اسلامی تلاش هایی را برای اطمینان یافتن از این موضوع آغاز کرده اند که شعارهای اسلام هراسانه در ستادهای تبلیغاتی نامزدها، تاثیری بر آراء نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، روزنامه گازتای آمریکا در گزارشی نوشت: «سلیم جعفر» زمانی که 14 سال داشت به آمریکا رفت. خانواده او به همراه دیگر خانواده های هندی در سال 1972 از اوگاندا اخراج شدند و تلاش کردند در آمریکا پناهندگی بگیرند.

اما او می گوید تا به امروز انقدر در آمریکا احساس خطر نمی کرد.

جعفر به عنوان متخصص بیماری های گوارشی در شهر «لنسینگ» ایالت «میشیگان» گفت: «به عنوان یک مسلمان من احساس خطر می کنم. گویا فردی تلاش می کند حقوق مدنی مرا از من بگیرد. با او فکر کنید. دونالد ترامپ فکر می کند ما باید مهاجرت مسلمانان به این کشور را متوقف کنیم. مارکو روبیو، می خواهد مساجد را تعطیل کند.»

به همین دلیل است که جعفر برای نخستین بار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کرد و در انتخابات مقدماتی در میشیگان در تاریخ هشتم مارس به هیلاری کلینتون نامزد جمهوری خواه رای داد. 

با توجه به پیشتازی ترامپ در رای گیری های مقدماتی، گروه های اسلامی تلاش هایی را برای اطمینان یافتن از این موضوع آغاز کرده اند که شعارهای اسلام هراسانه در ستادهای تبلیغاتی نامزدها، تاثیری بر آراء نخواهد داشت.

«کیث الیسون» نماینده جمهوری خواه در ایالت مینه سوتا و نخستین زن مسلمانی که در کنگره پذیرفته شد، گفت: «لفاظی های اسلام هراسانه بسیاری از مسلمانان امریکایی را در سراسر این کشور تشویق می کند تا در روند سیاسی وارد شوند که قبلا وجود نداشت. در مینه سوتا و ایالات دیگری چون ویرجینیا و فلوریدا مسلمانان آمریکایی نقش مهمی در روز انتخابات ایفا می کنند.»

مرکز تحقیقاتی «پیو» تخمین زده است که 3.3 میلیون مسلمان در آمریکا باشند و بر اساس اطلاعات شورای روابط اسلامی آمریکا سه چهارم رای دهندگان مسلمان قصد دارند امسال در انتخابات شرکت کنند.

«الطاف حسین» معاونت انجمن اسلامی آمریکای شمالی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ماه دسامبر گفت: «اگر نامزد سیاسی تصمیم بگیرد نفرت، تعصب و خشونت را علیه مسلمانان برانگیزد، این کار خطرات سیاسی خودش را خواهد داشت. ما از تمامی ابزار دموکراتیک و راهکارهای سیاسی بهره خواهیم گرفت تا اطمینان حاصل کنیم که کاندیداتوری شما هیچگاه به نتیجه نخواهد رسید.»

مساجد در ویرجینیا و جورجیا با ارسال ایمیل ها و تبلیغات گسترده و گذاشتن میزی در خارج از صحن مسجد مسلمانان را در خصوص اینکه چگونه به نامزدهای خود رای بدهند راهنمایی می کنند. امامان جمعه از شیکاگو گرفته تا دیترویت در خطبه های نماز جمعه خود بر لزوم رای دادن تاکید می کنند.

ترامپ اخیرا گفته بود که غرب از اسلام نفرت دارد. در ماه دسامبر نیز وی خواستار ممانعت کامل از ورود مهاجران مسلمان به آمریکا شده بود. وی مدعی شده بود که مسلمانان آمریکایی حادثه 11 سپتامبر را جشن گرفته بودند و ادعا کرده بود که به مسلمانان باید کارت هویت ویژه ای اعطا شود. 

«امید صافی» رئیس مرکز مطالعات اسلامی در دانشگاه «دوک» گفت: ابتدا این لفاظی های اسلام هراسانه را در وبلاگ های ناشناس و وب سایت های اسلام هراسی مشاهده می کردیم. سپس آنها به خبرگزاری فاکس نیوز رسید و اکنون دهان دهان در حال انتقال به همه است.

اکنون که 15 سال از حادثه 11 سپتامبر می گذرد، حدود 67 درصد از رای دهندگان مسلمان امریکایی می گویند از نامزدهای دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو حمایت می کنند.

 

 

 

کد خبر 532008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha