ارمنستان پل صادرات ایران به منطقه اوراسیا است

خبرگزاری شبستان: استاندار گیلان اعلام کرد: ارمنستان پل صادرات محصولات ایران به منطقه اوراسیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، دکتر محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در نشست شورای آموزش و پرورش استان که عصر امروز( 27 اسفند) در استانداری گیلان در رشت برگزار شد، اظهار کرد: در سال 94 در بخش‌های مختلف رشد قابل توجهی داشتیم.

 

وی فضای موجود بین مسئولان و مردم استان ‌را از جنس صفا و یکرنگی دانست و گفت: همدلی و همزبانی در گیلان سبب شده تا پیشرفت‌های خوبی در مسائل مختلف مرتبط با توسعه استان داشته باشیم.

 

استاندار گیلان افزود: همدلی و همزبانی در گیلان باعث بهره گیری از اندیشه‌های متفاوت برای پیگیری مسائل مردم شده است.

 

 وی در ادامه با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه آموزش و پرورش، از نرخ بی ‌سوادی در گیلان ابراز نارضایتی کرد و گفت: آمار بی‌ سوادی کنونی زیبنده گیلان نیست.

 

نجفی، ایجاد مدارس هوشمند را از دیگر اقدامات موثر آموزش و پرورش گیلان برشمرد و اظهار کرد: گیلان می‌تواند در این زمینه از استان‌های برتر باشد.

 

وی درباره افزایش حقوق فرهنگیان اظهار داشت: هر اقدام بنیادی که در نظام و کشور بخواهد انجام بگیرد باید در بخش آموزش و پرورش گام اساسی آن برداشته شود.

 

 استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه گیلان در حوزه توسعه مشارکت از استان‌های برتر کشور است، گفت: توسعه مشارکت به رونق فضای کسب و کار، اشتغال و اقتصاد مردم کمک می‌کند.

 

 وی با اشاره به سفر چند روزه خود به کشور ارمنستان اعلام کرد: ارمنستان پل صاردات محصولات ایران به منطقه اوراسیا است.

 

 نجفی با بیان اینکه گیلان از نخستین استان‌هایی بوده است که با کشورهای حاشیه دریای خزر ارتباطات تجاری ایجاد کرده است، گفت: طی دوسال گذشته روابط تجاری خوبی با جمهوری آذربایجان ایجاد شد.

 

 استاندار گیلان خاطرنشان ساخت: در خصوص اقدام عملیاتی برای صادرات جدی نبوده‌ایم و ارمنستان پل صادرات ایران برای منطقه وسیعی در آسیا و اروپا است.

کد خبر 531933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha