آمادگی ۲۰۰ زائرسرای بقاع متبرکه ایلام برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام، گفت: ۲۰۰ زائرسرای بقاع متبرکه و امامزادگان این استان مهیای پذیرایی از مسافران در نوروز ۹۵ شده است.

حجت الاسلام حسن شهیدی، عصر امروز (۲۷ اسفند) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: کار ساماندهی زائرسراهای بقاع متبرکه استان آغاز شده و زیارتگاه هایی که دارای زائر سرا بوده اند به امکانات اولیه نظیر پتو، موکت و فرش، اجاق گاز و غیره تجهیز شده اند.

 

وی، افزود:‌بیش از ۲۰۰ زائر سرا در جوار زیارتگاه ها و بقاع متبرکه این استان در نوروز سال آینده برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده است.

 

شهیدی، با بیان اینکه پارسال دو میلیون نفر روز از زیارتگاه های این استان بازدید کردند، گفت: پیش بینی می شود شمار این افراد در نوروز سال آینده افزایش یاید به همین منظور امکانات لازم برای پذیرایی زائرین در ۶۰ بقعه متبرکه تدارک دیده شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام، گفت: زیارتگاه ها و بقاع متبرکه این استان در ایام تعطیلات نوروزی سال 95 آماده اسکان روزانه یک هزار زائر، مسافر و گردشگر نوروزی از مناطق مختلف کشور است.

 

شهیدی، از اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان ایلام خبر داد و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی از جمله برپایی ایستگاه نقاشی، برگزاری خیمه های معرفت، غرفه های مشاوره خانواده و جوانان، پاسخ گویی به سوالات شرعی و احکام، آیین تحویل سال نو و قرائت صلوات خاصه حضرت زهرا(س) در این اماکن مذهبی نوروز سال ۹۵ در دستور کار است.

 

کد خبر 531929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha