تشدید کنترل در مبادی ورودی و خروجی مرز مهران

خبرگزاری شبستان: فرماندار مهران، گفت: مبادی ورودی و خروجی در مرز بین المللی مهران در ایام تعطیلات نوروز ۹۵ بطور ویژه کنترل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مراد ناصری عصر امروز (۲۷ اسفند) در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، اظهار کرد: به منظور کنترل بیشتر مرز بین المللی مهران با نصب بنر و پخش بروشورهای آگاهی دهنده در خصوص خطرات حمل مواد مخدر به کشور عراق و مجازات های سنگین آن، تشدید کنترل ها و نظارت ها در مبادی ورودی و خروجی این مرزافزایش یافته است.

 

وی، افزود: با توجه به در پیش بودن تعطیلات سال نو و افزایش سفرهای زیارتی به شهرهای مقدس عراق، راهکارهایی از جمله آگاه سازی زائران و مسافران از مجازات های حمل مواد مخدر به این کشور در مرز مهران اتخاذ شده و به اجرا در می آید.

 

فرماندار مهران یادآور شد: مهران با توجه به موقعیت حساس و ویژه ای چون وجود گمرک تجاری، پایانه مرزی و تردد زائرین عتبات عالیات از اهمیت ویژه ای برای جلوگیری از ورود و خروج مواد مخدر برخوردار است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام نیز در این نشست گفت: تهدیدات در مورد مواد مخدر جدی است و باید در این زمینه مقوله پیشگیری در اولویت همه دستگاه های متولی قرار گیرد.

 

رضا صادقیان، تاکید کرد: هدف از درمان اعتیاد بازگشت کامل فرد معتاد به زندگی معمولی و تامین نیازهای فردی و اجتماعی او است ضمن اینکه ترک یا عدم مصرف اعتیاد جز با کار پزشکی و درمانی و استفاده از متدهای نوین محقق نمی شود.

 

مرز بین المللی مهران در ۱۱ کیلومتری شهر مهران مهم ترین کانون تردد مسافر و زائر به عراق محسوب می شود.

 

روزانه حدود ۶ هزار نفر از این نقطه مرزی به عراق سفر می کنند ضمن اینکه در ایام اربعین امسال بیش از ۲ میلیون نفر از این نقطه عازم شهرهای مذهبی این کشور شدند.

کد خبر 531927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha