ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک جریان جدی و قطعی درمیدان مبارزه است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه مشهد در دیدار با ائمه جمعه استان خراسان رضوی گفت:ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک جریان جدی و قطعی در وسط میدان مبارزه است و شما باید در شهرهای خود تشکل‌های امربه معروف ایجاد کنید .

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در دیدار با ائمه جمعه استان خراسان رضوی اظهار کرد: در خراسان رضوی ائمه جماعات متانت و قداست خاصی در زمان انتخابات داشتند که قابل تقدیر است و در حقیقت آنها حرکت موفق پدرگونه‌ای انجام دادند که در فضای سیاسی شهرستان‌ها سبب افزایش مشارکت مردم شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: عملکرد ائمه جمعه موقعیت یک امام جمعه را تثبیت می کند و آنچه که دارای اهمیت می باشد این است که مسئولیت‌ها نباید در عرصه شغل ما کوچکترین تأثیری داشته باشد و باید فرمایشات مقام معظم رهبری را به عنوان یک راهبرد اساسی مد نظر قرار دهیم و به عنوان امام جمعه در عرصه‌های گوناگون نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: مشکلی که در بعضی از شهرهای ایران داریم این است کسانی که خط شکن و رزمنده هستند پشت سر بقیه رده‌های اجتماعی قرار دارند به طوری که نیروهای رزمنده بسیجی و مجاهد غالباً به عنوان رده دوم به حساب می‌آیند اما در مشهد قضیه اینگونه نیست و بسیجیان محور جریان اجتماعی جامعه هستند.

 

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: قشر رزمنده و انسان مجاهدی که در جبهه خط شکن است باید مورد توجه قرار بگیرد و آنها را محور جامعه قرار دهیم چون با این رویکرد بسیاری از مسائل به درستی اجرا می‌شود اما متأسفانه مشکل ما در شهر مشهد این بود که برخی این موضوع را نمی‌توانستند درک کنند.

 

وی با اشاره به اینکه اطاعت از رهبری در حرکت ما باید قرار داشته باشد، یادآور شد: وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ائمه جماعات فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر هستند بدان معناست که می‌خواهند سمت بدهند و ما را مطرح کنند و در فرمایش‌های مقام معظم رهبری نکته‌های بسیاری وجود دارد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود به قرارگاه فرهنگی تأکید دارند اما برخی افراد می‌گویند جریان خط شکن رزمنده باید کنار برود و با این دید باید گفت مشکل ما این است که نیامده‌ایم جریان‌های خط‌شکن را جمع و سازماندهی کنیم و سپس آنها را به مقابله دشمن اعزام کنیم.

 

وی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک جریان جدی و قطعی در وسط میدان مبارزه است و شما باید در شهرهای خود تشکل‌های امربه معروف ایجاد کنید اما این که بخواهید جلوی فسادهای اخلاقی ایستادگی کنید، کافی نیست و قانون آمران به معروف این را ایجاب می‌کند تا تشکل‌هایی با این موضوع شکل بگیرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه درجامعه  امروز مفاسد اجتماعی زیاداست، تأکید کرد: این آسیب‌ها امروز نادیده گرفته می‌شود، با این رویکرد شورای فرهنگ عمومی اکنون در حاشیه است و باید آن را توسعه بدهیم تا یک نهاد جدی و قطعی‌تر از وضعیت فعلی شکل داده شود.

 

کد خبر 531905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha