۲ اقامتگاه بوم گردي در طرود شاهرود به بهره برداري رسيد

خبرگزاری شبستان: رئيس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان شاهرود گفت: دو اقامتگاه بوم گردي در طرود شاهرود به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرگزاری شبستان وبه نقل از روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، حميدرضا حسني افزود: با توجه به آغاز سفرهاي نوروزي و فراهم كردن امكان اقامت گردشگران و مسافران نوروزي، دو اقامتگاه بومي"ستاره کویر" و "نگین کویر" در روستای هدف گردشگری طرود شهرستان شاهرود به بهره برداري رسيد.

 

وي با اشاره به قابليت بالای جذب گردشگر در دهستان طرود، گفت: در اين راستا و براي فراهم كردن زمينه اقامت مسافران و گردشگران در این روستا، مجوز اقامتگاه بوم گردی صادر شد.

 

حسني با  بيان اينكه گردشگران از اقامت در خانه‌های روستایی ساخته شده بر اساس معماری و مصالح بومی استقبال مي‌كنند، افزود: اقامت گردشگران، پذیرایی، فروش سوغات و صنایع دستی نقش مهمی در توسعه اقتصاد روستاها دارد.

 

روستای هدف گردشگری طرود از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهرود است که در 120 کیلومتری جنوب شهرستان و در حاشیه کویر بزرگ مرکزی ایران قرار دارد.

 

جمعیت ساکن در اين روستا حدود چهار هزار و 500  نفر است و به نسبت مساحت بيش از 20 هزار کیلومترمربعي، اين روستا دارای پراکندگی جمعیتی زیادی است.

 

پیشه مردم این منطقه دامداری از جمله پرورش شتر و گوسفند و کشاورزی و پرورش خرما است.

 

هنر قالیبافی از حدود 40 سال پیش در این منطقه رونق یافته است. زنان و دختران طرودی از جمله زبردست ترین بافندگان قالی در منطقه هستند.

 

روستای طرود در مسیر راه ارتباطی شاهرود به اصفهان قرار دارد و با وجود رمل های زیبا و نخلستان های مصفا و نیز بقعه متبرکه پیر مردان بر فراز کوهی بلند و زیبایی کویر با آسمان پر ستاره، قابليت بالايي در جذب گردشگر دارد.

 

اين روستا از قابليت بالايي به عنوان محل اجراي فيلم هاي تاريخي برخوردار است و بر اين اساس كار فيلمبرداري فيلم مختارنامه به کارگردانی «داود میر‌باقری» در روستای "طرود" انجام شد.

 

نمایشگاه نوروزی عرضه صنایع دستی و سوغات شاهرود افتتاح مي‌شود

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان شاهرود گفت: نمایشگاه نوروزی عرضه صنايع‌دستي و سوغات شاهرود عصر امروز پنج شنبه بيست و هفتم اسفند ماه با حضور استاندار سمنان و جمعي از مسئولان آغاز به كار مي‌كند.

 

«حمیدرضا حسنی» افزود: این نمایشگاه واقع در میدان الغدیر ، ورودی شهر شاهرود از سمت تهران با همكاری فرمانداری ویژه، شهرداری و اصناف شهرستان از امروز افتتاح مي‌شود.

 

 وي گفت: اين نمايشگاه تا چهاردهم فروردین ماه 95 همه روزه از ساعت 9 صبح الی 10 شب، پذیرای مسافران نوروزی و زائران امام رضا (علیه السلام) خواهد بود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود افزود: این نمایشگاه شامل 55 غرفه عرضه محصولات صنایع دستی، سوغات و معرفی جاذبه های گردشگری شاهرود است.

 

وي با بيان اينكه در جوار اين نمايشگاه آیین‌های محلی اجرا مي شود، افزود: برپایی سیاه چادر و سفره هفت سین، شتر سواری، ارائه غذاهاي محلي و بازدید از گونه‌های متنوع حیات وحش از ديگر برنامه هاي جنبي اين نمايشگاه براي مسافران نوروزی است.

 

حسني با اشاره به وجود قابلیت‌های بی‌نظیر گردشگری همچون آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی شهرستان شاهرود ابراز امیدواری کرد: تعداد زيادي از گردشگران در ایام نوروز از جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي اين شهرستان دیدن كنند.

 

سال گذشته بیش از 50 در صد اقامت استان سمنان به شهرستان شاهرود اختصاص یافت.

 

قدمت تاريخي سکونت درمنطقه شاهرود به هزار سال قبل از ميلاد مسيح مي رسد. 

 

شهرستان شاهرود یکی از بزرگترین شهرستان های ایران است .مجموعه تاريخي بسطام، آرامگاه شيخ ابوالحسن خرقاني، مجن و آبشار تنگه داستان، جنگل هاي ابر، قطري، اولنگ و پناهگاه حيات وحش خوش ييلاق از جاذبه هاي گردشگري شاهرود است.

 

 

کد خبر 531892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha