خبرگزاری شبستان دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در عرصه اطلاع رسانی  است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان با اشاره به توانمندی های خبرگزاری شبستان، گفت: خبرگزاری شبستان دارای ظرفیت های بسیار خوبی است که می طلبد برای معرفی و شناساندن آن برنامه ریزی هایی دقیق صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در بازدید از نمایندگی خبرگزاری شبستان در گلستان گفت: دیدار با مجموعه خبرگزاری شبستان جزو برنامه های فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بود که از مدت ها پیش برنامه ریزی شد و در دستور کار قرار گرفت.

 

وی افزود: در دیدارهایی که امسال با رسانه ها انجام شد خبرگزاری شبستان جزو ششمین رسانه بود که در دستور کار قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام فضیلت با اشاره به توانمندی های این خبرگزاری، اظهارداشت: خبرگزاری شبستان دارای ظرفیت های بسیار خوبی است که می طلبد برای معرفی و شناسندن آن برنامه ریزی هایی دقیق صورت گیرد.

ایجاد ظرفیت ذهنی برای مخاطبان شبستان نیازمند به برنامه ریزی است

وی با تاکید بر برگزاری دوره های آموزشی از سوی خبرگزاری شبستان برای رسانه های استان، تصریح کرد: با برگزاری این گونه برنامه ها می توان برای خبرگزاری شبستان یک ظرفیت ذهنی خوبی در مخاطبان ایجاد کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه خبرگزاری با ظرفیت درون زایی باید به جایی برسد که لازمه خود را پیدا کند، گفت: برای حرکت اولیه نیاز به حمایت است که ستاد عالی باید آن را مورد توجه قرار دهد.

 

وی با اشاره به اینکه هر شهرتی پسندیده نیست و هیچ گاه بار کج به منزل نمی رسد، افرود: شهرت و برجسته شدن به هر قیمتی نمی ارزد و نباید هر راهی را انتخاب کرد.

 

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همپا با خبرگزاری شبستان

حجت الاسلام فضیلت اظهارداشت: هرگاه خبرگزاری شبستان نسبت به اجرای برنامه ای اقدام کند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان پای کار خواهد آمد و از آن حمایت می کند.

 

مهدی بیکی، مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان در گلستان نیز گفت: در استان کانون های فرهنگی هنری مساجد و خبرگزاری شبستان خارج از تحت مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیست.

 

وی افزود: طبق سیاست خبرگزاری شبستان در استان بنا است یک شورای سیاستگذاری خبر در گلستان راه اندازی شود که تا کنون این اتفاق رخ نداده است.

بیکی اظهارداشت: با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه مسجد وجود دارد باید اخباری را تولید کرد تا مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حوزه هایی وجود دارند که مغفول واقع شده است می توان با یک سیاست درست به آن جذابیت بخشید.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گلستان گفت: با تدابیری که اندیشیده شد دبیر استانی خبرگزاری شبستان در گلستان قبل از فرا رسیدن روز 18 اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنزی مساجد استان توانسته از 15 کانون تخصصی اخبار خوب تهیه کند و عملکرد آنان را مورد پوشش قرار دهد.

 

خبرگزاری شبستان دارای یک ریل گذاری درست

وی افزود: خبرگزاری شبستان علاوه بر اینکه از کانون های فرهنگی مساجد اخبار تهیه می کند نسبت به پوشش خبر دستگاه هام اقدام می کند.

 

بیکی اظهارداشت: خبرگزاری شبستان بر اساس یک ریل گذاری پیش بینی شده ستاد عالی و سیاست های ابلاغی از مرکز حرکت می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون های مساجد با دارا بودن 30 نشریه تجربی همسو با سیاست های فرهنگی کشور در حال فعالیت است.

همجنین در ادامه ربابه کابلی، دبیر استانی خبرگزاری شبستان در گلستان نیز در این دیدار گفت: خبرگزاری شبستان روزانه حداقل 5 تا 10 خبر را پوشش می دهد که این آمار در روزهای پیک کار به بیش از 20 مورد هم می رسد.

 

کابلی افزود: با توجه به اینکه در روز 7 اسفند خبرگزاری شبستان در ستاد انتخاباتی استانداری گلستان مستقر شده بود توانست 45 خبر انتخاباتی را پوشش و بر خروجی خبرگزاری ارسال کند.

 

تولید 3 هزار خبر توسط خبرگزاری شبستان در سال جاری

وی اظهارداشت: با تلاش هایی که از سوی خبرگزاری شبستان صورت می گیرد امسال شاهد تولید 3 هزار خبر بودیم.

 

دبیر استانی خبرگزاری شبستان در گلستان تصریح کرد: طبق آیین نامه ای که از سوی وزارتخانه صادر شده است خبرگزاری شبستان جزو خبرگزاری های عمومی به شمار می آید.

 

وی گفت: طی چند سال اخیر با فعالیت هایی که این خبرگزاری داشته توانسته در سازمان ها و دستگاه هایی همچون استانداری، اداره کل اوقاف، اداره کل تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز و دیگر ارگان ها به صورت حرفه ای ورود پیدا کند و اخبار مربوطه را مورد پوشش قرار دهد.

 

کابلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برنامه های کانون جزو اولویت های خبرگزاری شبستان محسوب می شود سعی می شود تا هیچ خبری بر روی زمین باقی نماند.

گفتنی است، در این دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای هدایایی از مجموعه خبرگزاری شبستان در استان گلستان تقدیر کرد.

 

کد خبر 531864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha