فراخوان از حافظان کل کشور برای آزمون "ترنم وحی"

خبرگزاری شبستان: مرحله مقدماتی هشتمین دوره آزمون سراسری حفظ ، ترجمه و تدبر کل قرآن " ترنم وحی " ویژه حفاظ کل عضو مؤسسه کشوری مهد قرآن اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

   به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی مؤسسه مهد قرآن، در جلسه اعضای ستاد مرکزی آزمون " ترنم وحی " که 22 اسفندماه تشکیل شد بهره‌مندی از ظرفیت‌های ستادی ، پشتیبانی ، تبلیغات و اطلاع‌رسانی دفتر مرکزی و همکاری تمامی مسئولین و مدیران مهد قرآن استان‌ها و شهرستان‌ها جهت برگزاری شایسته هشتمین دوره آزمون سراسری "ترنم وحی" به‌عنوان رخداد مهم قرآنی کشور موردبحث و بررسی قرار گرفت.

   بنابراین گزارش سید محمود چاوشی مدیر مؤسسه کشوری مهد قرآن در این جلسه برگزاری آزمون سراسری "ترنم وحی" را نمایش همدلی ، رشد و شکوفایی حفاظ کل کلام وحی و تکریم نخبگان قرآنی جامعه دانست و افزود : تحقق ارزش‌ها و فرهنگ غنی و مفاهیم متعالی قرآن کریم ، ظهور و بروز علمی و عملی آموزه‌ها و مفاهیم و دستورات آن در بین تمامی اقشار جامعه و رفتارهای فردی از اهداف عالی فعالیت‌های مؤسسه کشوری مهد قرآن است.

  این گزارش می‌افزاید آزمون کتبی و شفاهی مرحله مقدماتی حفظ کل قرآن و ترجمه و مفاهیم و نکات تدبری از9 جلد کتاب آموزش مفاهیم قرآن- روز پنجشنبه23 اردیبهشت‌ماه 95 همزمان در استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود از سال 1381 تا 1394 طی هفت دوره تعداد 2685 حافظ کل قرآن در آزمون‌های سراسری ترنم وحی ، شرکت داشتند که در هر دوره با انجام آزمون توسط داوران بین‌المللی کشورمان ، و کسب نمره حدنصاب ؛ گواهینامه قبولی به همراه یک قطعه سکه بهار آزادی به قبول‌شدگان اهداء شده است.

شایان‌ذکر است مؤسسه کشوری مهد قرآن اولین نهاد آموزشی قرآن غیردولتی و عام‌المنفعه در کشور هست که از سال 1371 به همت حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی فومنی الحائری در راستای ترویج و گسترش فرهنگ قرآن و معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) جهت همه اقشار جامعه تأسیس گردیده است . آموزش ، رشد و شکوفایی بیش از  یکصدهزار حافظ قرآن از حفظ یک جزء تا کل قرآن و بیش از    سه هزار حافظ کل بخشی از ارادت و خادمی مجموعه مؤسسه به ساحت مقدس قرآن کریم است.

کد خبر 531834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha