مهلت یک ماهه برای اولویت بندی واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، طی هشداری به مدیران دستگاه های اجرایی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی تا پایان فروردین ماه باید نسبت به اولویت گذاری پروژه های نیمه تمام خود برای واگذاری به بخش خصوصی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، مهرداد امید حاجتی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، امروز(26 اسفند) در جلسه شورای برنامه ریزی استان خوزستان، گفت: با انبوهی از پروژه های نیمه تمام مواجه هستیم که برخی باید به بخش خصوصی واگذار شوند و برخی دیگر نیازمند سایر منابع جدا از بودجه دولت هستند.

 

وی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در این بخش مورد توجه دولت قرار گرفته، افزود: در این راستا با توجه به اینکه ماده 27 ماده الحاق 2 بر موضوع واگذاری پروژه‌ های نیمه تمام  تاکید می کند، استان ما در این زمینه فعال شده و دستورالعمل های لازم برای دستگاه های اجرایی ارسال شد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، تاکید کرد: دولت جهت تامین منابع پروژه‌های عمرانی تمرکز کرده و براساس مصوبات شورا برخی پروژه ها باید فقط به این شیوه تامین اعتبار شوند.

 

وی با بیان اینکه از شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی نیز توجه به این موضوع است، اضافه کرد: این موضوع حساسیت زیادی دارد و به این منظور سازوکاری مشابه سازمان خصوصی سازی پیش بینی شد.

 

حاجتی، با تاکید بر اولویت بندی واگذاری پروژه‌ های نیمه تمام توسط مدیران هر دستگاه خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی که تا پایان فروردین ماه نسبت به اولویت بندی اقدام نکنند، واگذاری پروژه های آنها توسط کارگروه و براساس تشخیص اعضا صورت خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه تاکنون دستگاه های اجرایی در این زمینه عملکرد ضعیفی داشتند، خطاب به مدیران اجرایی بیان کرد: تاکنون تنها پنح دستگاه اجرایی در استان اولویت گذاری پروژه‌ها را ارسال کرده ‌اند، مدیران بهتر است ابتکار عمل را از دست ندهند که در صورت عدم ارسال اولویت گذاری‌ ها توسط دستگاه ‌ها ما در 10 روز ابتدای اردیبهشت در این موضوع وارد خواهیم شد.

 

ساخت پالایشگاه های کوچک

همچنین در این نشست حبیب آغاجری نماینده مردم امیدیه و ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، اذعان داشت: شهرهای ماهشهر و امیدیه از ظرفیت بسیاری در زمینه صنایع پائین دستی پتروشیمی برخوردار هستند.

 

وی با بیان اینکه زیرساخت های مناسبی در این زمینه وجود دارد، خاطر نشان کرد: برای بهره وری از این زیرساخت ها باید برنامه ریزی منسجمی صورت گیرد.

 

آغاجری، ادامه داد: یكی از راه حل های افزایش آمار اشتغال در شهرستان های دارای ظرفیت بالایی همچون پتروشیمی احداث پالایشگاه های كوچک است با توجه به اینکه گازهای نفتی هر روز بیشتر به هدر می رود، می توان با  احداث پالایشگاهی در این زمنیه از هدر رفت سرمایه جلوگیری کرد.

 

کد خبر 531830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha