بیش از سه هزار پروژه ناتمام در استان خوزستان

خبرگزاری شبستان: سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری خوزستان، اظهار داشت: در استان خوزستان سه هزار و ۱۹ پروژه و طرح نیمه تمام وجود دارد که تکمیل آنها با ورود بخش خصوصی امکانپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، مهرداد نیكو سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری خوزستان، امروز(26 اسفند) در جلسه شورای برنامه ریزی استان خوزستان، گفت: تمام پروژه های اقتصادی استان باید با در نظر گرفتن طرح آمایش انجام شود و به تایید کارگروه آمایش برسد.

 

وی تاکید کرد: این مسئله باعث می شود تا ارائه خدمات زیر ساختی از سوی سازمان های مربوطه به راحتی صورت گیرد.

 

نیکو، با بیان اینکه در کشور ما  عمده ترین متولی تكمیل پروژه های نیمه تمام، دولت است، افزود: در استان خوزستان بیش از سه هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد که اجرای آنها نیازمند 3452 میلیارد تومان  اعتبار است.

 

وی با اشاره به اینکه این رقم هفت برابر بودجه عمرانی است، و پرداخت آن توسط دولت امکان پذیر نیست، اضافه کرد: در همین راستا مقرر شده تا تكمیل پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شود.

 

سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری خوزستان، تصریح کرد: دستور العمل ارزیابی توان سرمایه گزاری از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز تصویب شده است.

 

ضرورت تاسیس کارخانه های قند و شکر

همچنین در این جلسه، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، عنوان کرد: قطعه قطعه شدن باغات از تهدیدهایی است که باغات شهرستان دزفول را تهدید می کند.

 

وی با بیان اینکه اجازه تغییر کاربری به باغات نمی دهیم، خاطر نشان کرد: هرجا تغییر کاربری بود اقدام کردیم و اجازه نمی دهیم باغات با قطعه قطعه شدن به ویلا تبدیل شوند.

 

چنگوایی، با تاکید براینکه قطعه قطعه شدن باغات و تبدیل آنها به ویلا اپیدمی جدید  در شهرستان دزفول است، اظهار کرد: اگر جلوی این کار گرفته نشود، تا مدتی دیگر از باغات بزرگ این شهرستان اثری نخواهد ماند.

 

وی با اشاره به پتانسیل های موجود در استان خوزستان، بیان کرد: در استان 14.5 میلیون محصولات باغی و 138 نوع محصول تولید می شود، اما همپای تولید این محصولات صنایع تبدیلی و تکمیلی رشد نداشته اند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، تاکید کرد: باید طرح جامع صنایع تبدیلی تکمیلی در استان خوزستان دنبال شود و با توجه به موقعیت شهرستان ها متناسب با حجم تولیدات و نوع محصولات این طرح در آنها اجرایی شود.

 

وی همچنین به کشت چغندر قند در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در 10 سال گذشته چغندر قند از چرخه تولیدات استانی خارج شده بود، اما امسال پنج هزار و 400 هکتار را زیر کشت بردیم و درخواست احیای کارخانه قند شوش را داریم.

 

چنگوایی با بیان اینکه برای هر سه هزار و 500 هکتار چغندر نیاز به یک کارخانه قند داریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه تا 55 هزار هکتار امکان کشت چغندر در استان وجود دارد، برای تبدیل این محصول به  شکر نیاز به 20 کارخانه قند داریم.

 

کد خبر 531827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha