ضرورت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای برای دانش آموزان

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، بر ضرورت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای برای دانش آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: نداشتن مهارت های فنی و حرفه ای یکی از مشکلات بیکاران استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، فرج اله خبیر، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، امروز(26 اسفند) در نشست شورای آموزش و پرورش استان در محل سالن جلسات استانداری خوزستان گفت: باید بخش قابل توجهی از دانش آموزان را به سمت آموزشکده های فنی و حرفه ای هدایت کنیم.

 

وی با تاکید بر ضرورت آموزش های فنی و حرفه ای برای دانش آموزان، افزود: توسعه این آموزش ها با توجه به اهمیتی که دارند، باید برای دانش آموزان استان مدنظر قرار گیرد.

 

خبیر، با بیان اینکه نداشتن مهارت های فنی و حرفه ای یکی از مشکلات بیکاران استان است، ابراز کرد: بر این اساس حرفه آموزی و تشویق دانش آموزان به تعلیم مهارت های فنی و حرفه ای ضروری است و در این راستا باید فعالیت های اساسی صورت گیرد.

 

پیشنهاد فروش بخشی از مدارس برای تامین اعتبار  

همچنین در این جلسه مهرداد نیکو معاون اقتصادی استاندار خوزستان، اظهار کرد: با توجه به کمبود اعتبارات و مشکلاتی که در این بخش با آن مواجه هستیم، بیاد به تناسب منابعی که در آموزش و پرورش داریم، اهداف اولویت بندی شوند.

 

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی اهداف و الویت بندی، تصریح کرد: بر اساس اولویت بندی باید برنامه ها را شناسایی و با تامین اعتبار آنها را محقق کنیم و همچنین برای رفع مشکلات نیز باید برنامه ریزی ویژه ای صورت گیرد.

 

نیکو، با اشاره به ضرورت تامین منابع لازم برای رفع مشکلات آموزش و پرورش، اضافه کرد:  قانون این اجازه را داده است تا برخی از ادارات دولتی تغییر کاربری داده شوند و معادل آن به خزانه دولت بازگردد.

 

وی ادامه داد: این امکان ظرفیت خوبی می تواند در حوزه آموزش و پرورش باشد و براین اساس  می‌توان بخش هایی از مدارسی را که در موقعیت خوبی هستند به فروش رساند و معادل آن به خزانه آموزش‌و‌پرورش بازگردد.

 

تاکید بر برون سپاری مدارس

همچنین در این نشست سید خلف موسوی، شهردار کلانشهر اهواز، نیز بر ضرروت برون سپاری مدارس تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش باید به سمت وسوی برون سپاری مدارس به خیرین پیش رود و همچنین از مناطق مرفه فارغ به سمت مناطق محروم نگاه و توجه بیشتری داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در غیر این صورت همچنان در شاخص های آموزش و پرورش بیشتر در رده های آخر خواهیم بود، از راه اندازی درمانگاه مجهز برای فرهنگیان و با همکاری بخش درمان خبر داد.

 

کد خبر 531787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha