۲۹۰۰ نفر در حوزه امداد و نجات و جوانان هلال احمر گیلان خدمات رسانی می‌کنند

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در مجموع ۲ هزار و ۹۰۰ نفر روز در حوزه امداد و نجات و حوزه جوانان در ۲۷ پایگاه و ۲۵ ایستگاه سلامت خدمات رسانی می‌کنند.

علیرضا خصوصی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به راه اندازی کمپین سراسری « نه به تصادفات جاده‌ایی» در ایام نوروز به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: استان گیلان از دیرباز با صبغه فرهنگی خود مشهور بود و مردم این استان دارای پیشینه غنی فرهنگی هستند.

 

وی افزود: در تلاشیم تا شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، هنرمندان، مسافرین و مردم استان را به این کمپین پیوند بزنیم تا از بروز تصادفات در جاده‌های استان جلوگیری کنیم.

 

خصوصی افزود: در متن میثاق نامه این طرح که به مدت ۲۰ روز اجرا خواهد شد آمده است:« برای سلامتی خودم، همسرم و فرزندانم...برای ننشستن اشک بر چشم عزیزانم ... برای سلامتی سایر هموطنانم...قول می‌دهم در طول سفر کمربند ایمنی‌ام را ببندم، سرعت مجاز را رعایت کنم، سبقت نادرست نگیرم، هنگام خستگی و خواب آلودگی توقف کرده و استراحت کنم، حتی اگر ۱۰ کیلومترتا مقصد باقی مانده باشد، یک ساعت دیرتر می رسم ولی خانواده‌ایی را عزادار نمی‌کنم...»

 

وی در ادامه به طرح نوروزی هلال احمر اشاره و بیان کرد: طرح ملی ایمنی و سلامت چهاردهمین دوره طرح راهنمای مسافران نوروزی است که با شعار «بی‌گدار به جاده نزنیم ظریف برانیم» در سراسر استان اجرا خواهد شد.

 

خصوصی تصریح کرد:  در این طرح ۸۰۰ نیروی آموزش دیده عضو جوان در ۲۵ دستگاه چادر ایستگاه سلامت، ۱۸ دستگاه چادر با عنوان خیمه‌های نماز و ۱۷ ایستگاه دوستدار کودک خدمات ارائه می‌دهند.

 

وی افزود: در این راستا ۹ ایستگاه طرح سحاب در شهرهای رشت، فومن، انزلی، لنگرود، آستانه، صومعه سرا، رودسر، آستارا و رودبار نیز راه اندازی شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان به حوزه درمان اشاره و بیان کرد: ۱۶ تیم پزشکی در ایام نوروز به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

 

وی افزود: همچنین پنج پزشکال آنکال به همراه ۱درمانگاه پاره وقت و ۲ باب داروخانه نیز در این ایام در آماده باش کامل هستند.

 

خصوصی با بیان اینکه هلال احمر در چهار حوزه امداد و نجات، جوانان، داوطلبان و درمان در نوروز خدمات ارائه می‌دهد تصریح کرد:  در مجموع ۲ هزار و ۹۰۰ نفر روز در حوزه امداد و نجات و حوزه جوانان(حوزه امداد و نجات ۲ هزار و ۱۰۰ و در حوزه داوطلبین۸۰۰ نفر روز) در ۲۷ پایگاه، ۲۵ ایستگاه سلامت و ۳۵ خیمه نماز و دوستدار کودک خدمات رسانی می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: در حوزه داوطلبان نیز ۴۰۰ نفر داوطلب و ۲۶ پزشک داوطلب در ۱۶ شهرستان استان در قالب طرح نیابت و مروجین سلامت ارائه خدمات می‌دهند.

 

کد خبر 531758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha