۱۰۳ نشست کتابخوان ره آورد کتابداران استان مرکزی در سال ۹۴

خبرگزاری شبستان: به همت کتابداران استان مرکزی ۱۰۳ نشست کتاب‌خوان با هدف به اشتراک گذاری و معرفی کتابهای مفید و خوانده شده در سال ۱۳۹۴ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، با تلاش کتابداران این استان 103 نشست کتابخوان با هدف به اشتراک گذاری و معرفی کتاب های مفید و خوانده شده در سال 1394 برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش از لحاظ تعداد برگزاری نشست های کتابخوان؛ شهرستان کمیجان با 24 نشست کتابخوان شامل 23 نشست مدرسه ای و یک نشست ویژه و شهرستان تفرش با یک نشست مدرسه ای بیشترین و کمترین نشست‌های استان را به خود اختصاص دادند.

 

شهرستان اراک با برپایی 17 نشست کتابخوان شامل 4 نشست استانی، 10 نشست مدرسه ای و 3 نشست ویژه در رتبه دوم قرار گرفته است.

 

شهرستان خنداب با برگزاری 9 نشست شامل یک نشست شهرستانی، 7 نشست مدرسه ای و یک نشست ویژه، شهرستان دلیجان نیز با همین تعداد نشست شامل  یک نشست شهرستانی ، 6 نشست مدرسه ای و 2 نشست ویژه مشترکاً سومین شهرستانهای برگزار کننده بوده اند.

 

گفتنی است شهرستان های شازند و زرندیه هرکدام با برگزاری 8 نشست شامل یک نشست شهرستانی ، 7 نشست مدرسه‌ای توانسته اند چهارمین شهرستانهای برگزار کننده این نشست‌ها باشند.

 

شهرستان خمین نیز با برگزاری یک نشست شهرستانی، 4 نشست مدرسه ای و 2 نشست ویژه و مجموعا 7 نشست در رتبه پنجم استان قرار گرفته است.

 

شهرستانهای ساوه و محلات هرکدام با برگزاری6 نشست جایگاه ششم مشترک را به خود اختصاص داده اند که ساوه یک نشست شهرستانی، 3 نشست مدرسه ای و 2 نشست ویژه برگزار کرده و در شهرستان محلات یک نشست شهرستانی، 4 نشست مدرسه ای ویک نشست ویژه به اجرا درآمده است.

 

شهرستانهای آشتیان با یک نشست شهرستانی و 3 نشست مدرسه ای و فراهان با برگزاری 4 نشست مدرسه ای هفتمین شهرستانهای برگزار کننده کتابخوان بوده اند.

 

تعداد عناوین کتاب های ارائه شده در این نشست ها  803 عنوان ذکر شده که موضوعات طرح شده در این نشست ها  ادبیات 298 عنوان، دین 242 عنوان، تاریخ و جغرافیا 117 عنوان، دفاع مقدس 51 عنوان، روانشناسی 35 عنوان، علوم اجتماعی 20 عنوان، علوم کاربردی 17 عنوان، کلیات و فلسفه 11 عنوان ، علوم عملی 10 عنوان و هنر با 7 عنوان بوده است.

 

 

کد خبر 531753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha