چشم، راه نفوذ خوبی و بدی در انسان/ تاکید قرآن به رعایت حجاب و عفاف

خبرگزاری شبستان: رئیس حوزه علمیه مهدیه شهرستان نکا، چشم را راه نفوذ خوبی و بدی در انسان دانست و گفت: قرآن به رعایت حجاب و عفاف در سوره های نور و احزاب، اشاره دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نکا، حجت الاسلام محمد اسماعیل محمدی بایع کلایی، رئیس حوزه علمیه مهدیه شهرستان نکا، در همایش حجاب و عفاف در قرآن در مسجد حضرت ابوالفضل(علیه السلام) این شهرستان گفت:  در سوره های نور و احزاب به طور مستقیم و همچنین در آیه های غیر مستقیم به حجاب و عفاف، اشاره شده است.

 

وی افزود: قرآن به طور صریح راجع به حجاب، مطلب دارد که این امر بیانگر این مهم و عمل به آن است.   

 

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: همه جوانب حجاب در زمینه های چشم، گفتار، زبان، رفتار و .. در قرآن، تاکید شده است که حجاب چشم هم به مردان و زنان، خطاب دارد.

 

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: نگاه، مسئله مهمی است که به این مهم، سفارش های بسیاری شده است که نگاه به پدر و مادر و قرآن نوعی عبادت، به شمار می آید.

 

حجت الاسلام محمدی ابراز کرد: ریشه انسان از انس آمده که به خوبی ها، مانوس شود و اگر با بد، همنشین باشد با بدها، انس می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه راه نفوذ خوبی و بدی در انسان، چشم و دیدن است، گفت: اهمیت نگاه به قرآن تا اندازه ای ارزشمند به شمار آمده که حتی فرد بیسواد با مشاهده کلام وحی به نوعی عبادت، مبادرت نموده است.

 

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: حجاب در گفتار نیز مورد سفارش قرار گرفته که زنان مومنه در هنگام برخورد با مردان نامحرم هنگام صحبت کردن، استوار سخن گوید.

 

وی بیان کرد: حضرت زینب(سلام الله علیها) هنگام ورود به مجلس ابن زیاد، سلام نکرد و این امر بیانگر اهمیت حجاب در گفتار است.

 

حجت الاسلام محمدی ابراز کرد: حجاب در رفتار باید مورد توجه قرار گیرد تا به آن اندازه که زینت زن نباید در مقابل نامحرم، پدیدار شود و در رفتار خود به این مهم، توجه نماید.

 

وی گفت: حجاب و عفاف، متفاوت از یکدیگر هستند چرا که حجاب به امر ظاهر و پوشش است و عفاف یک امر درونی، محسوب می شود.

 

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: درون باید نخست پاک و مصفا شود تا به میوه آن یعنی حجاب دست یابیم که حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) نمونه ای آشکار در عمل به این سفارش است.

 

به گزارش شبستان، این همایش از سری برنامه های هفته قرآن و عترت مازندران به همت کانون فرهنگی و هنری منهاج نکا با حضور بانوان، برگزار شد.

کد خبر 531725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha