اجرای طرح آرامش بهاری در بندر آستارا

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا از اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه السلام) این شهرستان از ۲۸ اسفند ماه جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده خبرداد.

جمشید مهدوی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: طرح آرامش بهاری در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در این طرح، برنامه‌های جذاب و مفید فرهنگی برای مجاوران و زائران حرم مطهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح بالا بردن سطح معلومات دینی و شرعی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان است.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا با بیان اینکه برگزاری مراسم تحویل سال نو در حرم مطهر با تزیین سفره هفت سین و قرائت دعای تحویل سال نو با پخش بیانات مقام معظم رهبری در هنگام تحویل سال از برنامه های این بقعه در آستانه سال نو است، افزود: برگزاری مسابقه قرآن بخوان جایزه بگیر و نقاشی از دیگر برنامه های این اداره در راستای اجرای طرح آرامش بهاری در این بقعه است.

 

مهدوی به برپایی خیمه معرفت در آستان مقدس این امامزادگان در ایام تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: دو روحانی اعزامی از قم و بومی در این خیمه های معرفت به سوالات و شبهات مسافرین و زائرین پاسخ می‌دهند.

 

وی از آماده سازی کامل تمام اماکن این بقعه و زیباسازی محیط های سرپوشیده و فضای آزاد  و نظافت تمام بخش ها برای اسکان مسافرین و زائرین نوروزی خبر داد و افزود: قسمتی از محوطه امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه السلام) به عنوان پارک کودک با حداقل ترین امکانات و تجهیزات و وسایل بازی کودکان آماده سازی شده است.

 

مهدوی برگزاری مراسم روز جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین را از دیگر برنامه های این اداره در قابل اجرای طرح آرامش بهاری در این بقعه ذکر کرد و گفت: در ایام تعطیلات نوروزی دو هزار بروشور مذهبی بین مسافران و زائرین توزیع می‌شود.

کد خبر 531718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha