۶۰ بقعه متبرکه استان ایلام پذیرای مسافران نوروزی/ اجرای طرح آرامش بهاری در سطح ۱۵ بقعه متبرکه استان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، گفت: در ایام نوروز ۹۵ برنامه های ویژه ای در سطح بقاع متبرکه استان با حضور روحانیون و مبلغان مذهبی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام حسن شهیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، صبح امروز(26 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان ایلام از 28 اسفند سال جاری آغاز و تا 14 فروردین 95 ادامه دارد.

 

وی، بابیان اینکه این طرح به‌صورت ویژه در سطح 15 بقعه متبرکه و امامزاده استان ایلام اجرا می‌شود، تصریح کرد: برگزاری آیین غبارروبی و عطرافشانی اماکن متبرکه، برگزاری آیین تحویل سال نو در اماکن متبرکه، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری در سطح بقاع متبرکه، برپایی سفره هفت‌سین، فضای سازی و تبلیغات محیطی،  اطلاع‌رسانی برنامه‌های طرح آرامش بهاری ازجمله برنامه‌های این طرح است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروزی، 15 نفر از مبلغین مذهبی حوزه علمیه قم و تعداد 6 نفر از مبلغین و روحانیون بومی استان در بقاع متبرکه در قالب طرح آرامش بهاری مستقر می‌شود که در زمینه اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی و بیان احکام شرعی فعالیت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام شهیدی، ابراز کرد: همچنین در ایام نوروز 95 طرح خیمه‌های معرفت در سطح 7 بقعه متبرکه استان که بیشترین میزان زائر را دارا هستند به‌صورت ویژه برگزار می‌شود که در این طرح با حضور روحانیون و مبلغین مذهبی، برنامه‌هایی از قبیل برپایی نماز جماعت، بیان احکام شرعی و پاسخگویی به شبهات دینی اجرا می‌شود.

 

وی، تصریح کرد: در طرح خیمه‌های معرفت، غرفه‌های حجاب و عفاف، کودک و نوجوان، غرفه‌هایی با عنوان« همه باهم واقف باشیم»، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی و غرفه برنامه‌های فرهنگی و دینی و اجرای مسابقات دایر خواهد بود که فضایی معنوی همراه بانشاط برای زائران امکان متبرکه سطح استان ایجاد خواهد کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام،  بابیان اینکه در حال حاضر بیش از 500 موقوفه اعم از انتفاعی و منفعتی در سطح استان ایلام وجود دارد، گفت: استان ایلام هم‌اکنون دارای 60 بقعه متبرکه و امامزاده است که در ایام تعطیلات نوروزی پذیرای خیل عظیم گردشگران و مسافران نوروزی است.

 

حجت‌الاسلام شهیدی، در ادامه بابیان اینکه در طول سال 94 برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و عمرانی در سطح بقاع متبرکه استان برگزارشده است، خاطرنشان کرد: در سال 94 بیش از 135 نفر از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم در ایام و مناسبت‌های مذهبی، ملی و دینی به امکان متبرکه استان اعزام‌شده‌اند و که فعالیت‌های دینی و فرهنگی در این اماکن با محوریت این عزیزان برگزارشده است.

 

وی، اجرای طرح مودت در سطح بقاع متبرکه به‌منظور جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی، اجرای طرح یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در سطح بقاع متبرکه، اجرای برنامه‌های مذهبی با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر، برپایی موکب و استقبال از زائران حسینی در مهران و ایلام در ایام اربعین حسینی و برگزاری مسابقات قرآنی در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت و مفاهیم  به‌صورت شهرستان و استانی و تجلیل از خادمان بقاع متبرکه از برنامه‌های سال 94 بوده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 100 خادم افتخاری در سطح بقاع متبرکه این استان فعالیت دارند که در زمینه ارائه خدمات به زائران و مسافران نوروزی با هیئت‌امنای بقاع متبرکه و موقوفات با این اداره کل همکاری می‌کنند.

 

کد خبر 531710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha