آرامگاه هنرمندان و ادیبان کشور در جوار امامزاده طاهر(ع) در کرج

خبرگزاری شبستان: واپسین روزهای سال جاری آستان امامزاده طاهر (علیه السلام) هم چون همیشه میزبان قدم میهمانان سراسر کشور در قطعه آرامگاه هنرمندان و ادیبان کشورمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، بر سر مزار مترجم نامه حضرت امام خمینی (رحمت الله)، مرحوم غلامحسین بیگدلی، از اساتید و پژوهشگران ایران در حیاط امام زاده طاهر (علیه السلام) حاضر می شویم. از مرحوم غلامحسین بیگدلی، کتابی با عنوان « از کاخ های شاه تا زندان های سیبری به جای مانده است، که در آن مجموعه داستانی از حضور خود و پیوستن به حزب توده می گوید و گریزش به شوری سابق .... که همه این ها روایت یک تاریخی است.

 

حبیب الله بدیعی، موسیقی دان برجسته کشورمان و نوازنده زبردست در ویولن، او فرزند سوادکوه مازندران بوده است و اینک در قطعه هنرمندان در جوار این امامزاده آرمیده است.

 

کمی آن سو تر ، مزار مرحوم صفر قهرمانیان معروف به صفرخان آرمیده است، او را به عنوان نماد مقاومت مردمی در راه مبارزه با ستم می شناسند ، چرا که تحمل 32 سال زندان را به جان خریده است و از قدیمی ترین زندانیان سیاسی جهان محسوب می شود.

 

چشم که برمی گردانیم، از سر مزاری گویا این آهنگ زمزمه می شود، « تو ای پری کجایی؟ » . آری حسین قوامی، معروف به فاخته از نخستین خوانندگان دوره جدید موسیقی سنتی ایران، او نیز در این آرامگاه به خانه ابدی رفته است.

 

 

حسین بنان، همان که دوستداران رادیو، صوت زیبا و کم نظیرش را هنوز در دل و جان حفظ کرده اند. همین جا آرمیده است، در جوار امامزاده طاهر (علیه السلام)، در میان دیگر دوستان هنرمند، ادیب و حتی مبارزان سیاسی که هر یک اثری از خود به یادگار گذاشته اند.

 

هنوز هستند، مفاخر، اساتید و هنرمندانی که در جوار این مکان مقدس آرمیده اند و بیان احوالات آنان به واقع فصلی از تاریخ سرزمینمان است.

 

 

با ذکر فاتحه ای چشم به آستان مقدس این امام زاده واجب التعظیم می دوزیم و برای سال آینده از خداوند طلب خیر و عافیت می کنیم.

 

این جا، آرامگاه مشاهیر و هنرمندان کشورمان در آستانه امامزاده طاهر (علیه السلام) واقع در مهرشهر کرج است. برای رسیدن به این صحن و سرای دلچسب می توان از ابتدای اتوبان تهران – کرج به سمت مهرشهر حرکت کرد.

 

 

به واقع در کنار آرامگاه هنرمندان، گلزار شهدای این امامزاده واجب التعظیم، حال و هوای دیگری دارد، هنگامه ای که در میان عطر وجود شهداء ، اینان که چراغ راه و هدایت هستند، قدم می زنیم و به مزار سید جلیل میری ورکی می رسیم، همان شهید غواص تفحص شده که پس از ۲۹ سال به آغوش وطن برگشت ، اینک او نیز در این مکان آرمیده است.

 

پنجشنبه آخرین روز هفته این صحن و سرا میزبانی خیل کثیری از میهمانانی است، که از استان البرز که محور مواصلاتی هفت استان کشور است، عبور خواهند کرد و در این رهگذر با عرض ارادت به صحن این امامزاده والامقام بر سر مزار هنرمندان و مفاخر کشورمان حاضر می شوند و فاتحه ای قرائت می کنند، تا یاد آنان را پاس دارند و همت اشان را ارج نهند.

 

کد خبر 531675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha