سبزه های قرآنی مسجد؛ ابتکاری خلاقانه در آستانه نوروز

خبرگزاری شبستان:جشنواره‌ سبزه های قرآنی مسجد، فراخوانی است که از بانوان خواسته می‌شود که برای سفره‌ هفت‌سین امسال سبزه‌های خلاقانه قرآنی و ارزشی درست کنند، این اقدام همپوشانی دین و هنر است که می تواند علاوه بر تنوع، فرصتی برای خلاقیت ورزی باشد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، هنر تنها نمایش زیبائی های بصری نیست بلکه انتقال معنا به شیوه ای متفاوت از روش های معمول است. گاه می توان در خلاقیت های هنری، معانی و مفاهیمی را که زبان آدمی از انتقال آنها عاجز است، به شیوه ای زیبا و هنرمندانه به مخاطب انتقال داد. یک سنت ایرانی در پیشواز عید نوروز کاشت سبزه ها به نشان آمدن سرسبزی و رویش دوباره طبیعت است.

کاشت سبزه های قرآنی که متضمن معانی بلند دینی و عرفانی است، یک نمونه همپوشانی دین و هنر است که می تواند علاوه بر تنوع، فرصتی برای خلاقیت ورزی و همچنین تولید اقتصادی خانگی باشد.


 خوب است، نزدیک ایام عید، فراخوانی برای تولید و کاشت سبزه‌های قرآنی و ارزشی داده شود و در مقابل مساجد نیز به مردم عرضه شود.


نزدیک ایام عید، با توجه به این که عموم مردم به فکر سبزه‌ سفره هفت سین هستند، برخی خودشان اقدام به کاشت و آماده کردن سبزه می‌کنند، برخی نیز سبزه آماده شده را خریداری می‌کنند. سبزه‌های موجود در بازار در انواع مختلف از طرح های ساده تا طرح‌های شیک و خلاقانه می باشد. جهت اصلاح یا بهبود سبک زندگی، می‌توان سبزه‌هایی با مضامین قرآنی و ارزشی را وارد سفره‌های هفت سین مردم کرد.

جشنواره‌ سبزه های قرآنی مسجد، فراخوانی است که به وسیله اطلاعیه ها از خواهران خواسته می‌شود که برای سفره‌ هفت‌سین امسال سبزه‌های خلاقانه قرآنی و ارزشی درست کنند. نمایشگاه ارائه آثار نیز هفته آخر سال در حیاط مسجد یا پیاده‌رو جلو مسجد برپا می گردد . به نفرات برتر جایزی اهدا می‌شود.


نمایشگاه ارائه آثار می‌تواند، به عنوان یکی از مراکز عرضه سبزه به مردم نیز تلقی شود. سبزه‌هایی که خواهران با طرح‌های خلاقانه‌ی ارزشی و قرآنی آماده کرده‌اند، قیمت‌گذاری شده و به فروش برسد.

با این کار برای خواهران، کارآفرینی فصلی ایجاد شده است. علاوه بر این، آماده کردن سبزه‌ها، کاری است که خانم‌های خانه‌دار در خانه نیز می‌توانند انجام دهند.

بخشی از سود فروش حاصل از سبزه ها صرف امور مسجد شود و باقی آن به خواهرانی که آن‌هارا طراحی کرده‌اند برسد. مردم نیز اگر بدانند که بخشی از پولی که برای خرید سبزه می‌دهند، صرف امور مسجد می‌شود، بیشتر از این طرح استقبال می‌کنند، چرا که با یک تیر، دو نشان زده‌اند. هم سبزه خریده اند، هم به مسجد کمک کرده اند.

بعد از ثبت نام اولیه خواهران متقاضی، یک جلسه توجیهی برگزار شود و در آن یک استاد یا یکی از خواهران که تجربه‌ بیشتری دارد، یک سری تصاویر طرح‌ها و نمونه‌های خلاقانه، قرآنی و ارزشی سبزه‌ها را برای عموم به نمایش درآورد و در مورد نحوه‌ی ساخت آن‌ها، نحوه رشد هر بذر و… به دیگران آموزش بدهد. با این کار هم ذهن افراد برای این کار باز می‌شود و می‌توانند خلاقیت‌ها و ایده‌های بیشتری بدهند و هم این‌که در نهایت، کیفیت سبزه‌ها بهتر خواهد بود و محصول مرغوب‌تر و با ارزش‌تری به مردم تحویل خواهیم داد.

 

کد خبر 531648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha