شعبان: کاهش نیروهای روسیه با مشورت سوریه بود/احتمال بازگشت نیروهای روس وجود دارد

خبرگزاری شبستان: مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد اعلام کرد: کاهش نیروهای روسیه در سوریه، اقدامی طبیعی و مثبت بود و با مشورت دولت سوریه و صاحب نظران و براساس میدان جنگ اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سانا، دکتر«بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه ای «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با شبکه المیادین گفت: کاهش تعداد نیروهای روسیه در سوریه برنامه مثبت بود که با رایزنی و مشاوره با دولت سوریه و با بررسی دقیق نیازهای میدان جنگ در مبارزه با تروریسم انجام گرفته است. روسیه با همکاری ارتش سوریه و متحدانش ایران و حزب الله موفقیت های زیادی در میدان به دست آورد.

شعبان افزود: سرو صداهایی که برخی به راه انداختند، با هدف منحرف کردن نگاه ها از دستاورد روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه در مقایسه با اقدامات ائتلاف بین المللی است.

مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد ادامه داد: برنامه روسیه برای دولت سوریه غافلگیرکننده یا نگران کننده نبود، این برنامه طبیعی، مثبت بود، به خصوص که پس از آتش بس کنونی برای همه طرف ها معقولانه است و طرف روسی از ابتدا اعلام کرد که حضورش در سوریه هرگز همیشگی و طولانی نخواهد بود، به ویژه اینکه روسیه با همکاری ارتش سوریه و همپیمانانش در آزادی شمار زیادی از روستاها، شهرها دستاوردهایی را به دست آورده است.

وی تاکید کرد:طی این مدت هماهنگی های بسیار خوبی میان روسیه و سوریه بوجود آمد که ادامه دارد. روسیه در مقایسه با ائتلاف آمریکا که هدفش مبارزه با تروریسم نیست، کارهای بسیار بزرگی انجام داد. 

شعبان گفت: سوریه به طور مستقل تصمیم می گیرد و کسی به هیچ وجه نمی تواند به سوریه فشار بیاورد یا آن را مجبور کند تا بر خلاف خواسته اش کاری انجام دهد.

کد خبر 531638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha