هوای پنج شهرستان ایلام همچنان در وضعیت هشدار

خبرگزاری شبستان: هوای پنج شهرستان استان ایلام در اثر ورود ذرات گرد و غبار برای دومین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام، صبح امروز (۲۶ اسفند) با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: میزان ریزگردها در هوای شهرستان های ایوان، دره شهر، سرابله، آبدانان و دهلران بر اساس آخرین گزارش های پایش لحظه ای از ایستگاه های سنجش غبار استان در حالت هشدار گزارش شده است.

 

علی طاهر سارایی، وضعیت هوای شهرستان های ایلام، مهران، بدره، ملکشاهی و سیروان را عادی اعلام کرد و افزود: هم اکنون میزان غلظت گرد و غبار و ریزگردها در هوای مناطق مختلف این استان رو به کاهش است‌.

 

هوای بیشتر مناطق استان ایلام به خاطر پدیده گرد و غبار روز گذشته نیز در شرایط هشدار و ناسالم قرار داشت، ولی عصر دیروز هوای برخی مناطق این اسلام از جمله شهرهای ایلام، ایوان و سرابله به وضعیت اضطرار رسید و میزان آلاینده های موجود در هوای این مناطق بین ۱۰ تا ۱۳ برابر حد مجاز گزارش شد.

 

کارشناسان هواشناسی و محیط زیست وقوع طوفان در کانون های گرد و غبار کشورهای عراق، سوریه و عربستان را مهمترین دلیل آلودگی هوای شهرهای مرزی کشورمان از جمله استان ایلام می دانند.

 

هوای ایلام از ابتدای سال جاری ۶۴ روز آلوده و ناسالم بالاتر از حد مجاز و استاندارد داشته که این میزان سال گذشته تنها ۳۹ روز بوده است.

 

 

 

کد خبر 531622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha