۱۴۰ وقف طی سال ۹۴ در استان کرمان/کمبود شدید موقوفات قرآنی

خبرگزاری شبستان: مسئول روابط عمومی اوقاف کرمان از ثبت ۱۴۰ مورد وقف طی سال ۹۴ در استان خبر داد و گفت: در استان کرمان با کمبود موقوفات قرآنی روبرو هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، روح الله رستمی، مسئول روابط عمومی این اداره کل با اشاره به روند احیاء موقوفات در استان کرمان افزود: طی سالهای 90 تا 94 در مجموع 500 موقوفه توسط خیران در استان کرمان ثبت شده است.

 

وی عمده وقف های صورت گرفته را بیشتر انتفاعی شامل: ساخت مسجد و حسینیه در مناطق روستایی استان دانست که واقفان به آن اهتمام ویژه ای داشته اند و  با اشاره به اینکه سهم موقوفات قرآنی نسبت به کل موقوفات ثبت شده سهم بسیار کمی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه با توجه به تبلیغات گسترده به ماهیت نوین وقف، هنوز به شکل سنتی به آن توجه می شود.

 

رستمی با بیان اینکه در استان کرمان با کمبود موقوفات قرآنی روبرو هستیم، تصریح کرد: عمده برنامه های فرهنگی اوقاف در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه صورت می گیرد که نیاز است خیران در جهت تکمیل این امر مهم مشارکت کنند.

 

 رستمی از ثبت 140 مورد وقف طی سال 94 در استان خبر داد و گفت: بیشترین موقوفات ثبت شده در شهرستان های رفسنجان با 15 مورد وقف،بافت 15 مورد و جیرفت با 13 مورد وقف است و بیشتر موقوفات ثبت شده قرآنی، طی دو سال گذشته شامل: وقف ملک و یا واحد مسکونی برای تدریس و آموزش است که در برخی از این اماکن محافل انس با قرآن کریم طبق نیات واقف در حال برگزاری است.

  

 



 

کد خبر 531618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha