استان زنجان و چلیابینسک ظرفیت های بسیاری برای همکاری دارند

خبرگزاری شبستان:استاندار زنجان با اشاره به زمینه های همکاری استان زنجان و چلیابینسک گفت: سفر هیات تجاری به استان نتایج خوبی دربرداشت و تفاهم نامه هایی بین این استان ها به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان شب گذشته(25 اسفند) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر هیات روسی به استان زنجان نتایج خوبی در پی داشت.

 

وی با اشاره به اینکه مذاکراتی خوبی انجام شد، ادامه داد: در این سفر هیات روسی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان دیدن کردند.

 

مقام عالی استان به بازدید هیات روسی از اماکن تاریخی زنجان نیز اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه های منعقد شده در زمینه های صنعتی، اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی، ورزشی و گردشگری است.

 

انصاری به قراردادهای تکمیلی این تفاهم نامه ها اشاره کرد و با یادآوری اینکه این دو استان ظرفیت های همکاری بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: دو طرف از عزم جدی برای تداوم همکاری این استان ها برخوردار هستند.

 

استاندار زنجان به همکاری استان زنجان با استان چلیابینسک در زمینه معدنی نیز اشاره کرد و گفت: در بخش آبزی پروری نیز این همکاری ها وجود خواهد داشت.

 

توسعه گردشگری و تبادل دانشجو و هیات علمی نیز از دیگر مواردی بود که انصاری به آن اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه ها پنج ساله هستند.

 

در ادامه استاندار چلیابینسک نیز در سخنانی با تقدیر از میزبانی استان از این هیات روسی گفت: این سفر و تفاهم نامه ها نتایج خوبی در پی دارد.

 

باریس دوبوروفسکی به ظرفیت های این استان ها اشاره کرد و افزود: ارتقای سطح زندگی این استان ها هدف اجرای تفاهم نامه هاست.

 

وی به ظرفیت های استان در بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت استان زنجان در زمینه پرورش ماهی و آبزی می تواند موجب صادارت ماهی به روسیه شود.

 

دوبوروفسکی افزود: این استان آماده همکاری با سرمایه گذاران استان زنجان است و در بخش گردشگری نیز رابطه این دو استان بهتر خواهد بود.

 

کد خبر 531606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha