تفاهم نامه همکاری بین بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و مجمع جهانی اهل بیت امضا شد

خبرگزاری شبستان:در نشست شورای بین الملل چهاردهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) برنامه های این شورا برای بخش بین الملل تعیین  و تفاهم نامه همکاری بین بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و مجمع جهانی اهل بیت امضا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، در سومین نشست شورای بین الملل چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) سازمان ها و نهاد های فعال در این شورا برنامه های خود برای برگزاری جشنواره در دهه کرامت سال ۹۵ را ارائه دادند.

 

بر این اساس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از طریق نمایندگی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران،مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جامعه المصطفی العالمیه به طور مشروح برنامه های پیش بینی شده را طرح و پس از تبادل نظر اعضا، مصوب شد،آثار نمایشگاهی و آثار هنری تولیدی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و فیلم های تولیدی با موضوع فرهنگ رضوی همراه با زیرنویس، به خارج از کشور ارسال شود.

 

اهتمام به تلاش های فرهنگی بانوان مروج فرهنگ رضوی در خارج از کشور با برنامه های در دست اقدام اداره کل امور بانوان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از جمله برنامه هایی خواهد بود که در چارچوب جشنواره امام رضا(ع) به آن پرداخته خواهد شد.

 

از جمله دیگر مصوبات این نشست؛ تشکیل شورای سیاستگذاری همایش بین المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی و تشکیل دبیرخانه و هیات علمی آن در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جامعه المصطفی العالمیه با همکاری سایر اعضای شورای بین الملل و سایر نهادهای ذی ربط بود که برنامه ریزی این همایش برای پیش نشست ها و اجرای همایش در سال۲۰۱۷ به مناسبت مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، را در دستور کار قرار می دهد.

 

هم چنین در این نشست سید جواد جعفری مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و حجت الاسلام سالار معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) با موضوع جشنواره امام رضا(ع)، یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

 

بر اساس این گزارش،یکی از نهادهای فعال و تاثیر گذار در عرصه فرهنگی به ویژه فرهنگ دینی و اسلامی،مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) است که در طی سالهای گذشته با عضویت در شورای بین الملل جشنواره امام رضا(ع)،نقش تعین کننده ای در ترویج فرهنگ رضوی با برگزاری همایش های علمی و پژوهشی، فعالیت های تبلیغی و ترویجی،ترجمه آثار و کمک به انتخاب خادمان فرهنگ رضوی بخش بین الملل داشته است.

 

در همین راستا این تفاهم نامه به منظور انجام فعالیت های گسترده تر در عرصه فرهنگ رضوی به ویژه مشهد که در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است، امضا شد.

 

تدوین بانک جامع اطلاعات آثار و مخاطبان جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در اجرای مصوبات هیات مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و به منظور یکپارچه سازی سامانه ثبت نام و پذیرش آثار شرکت کنندگان در منظومه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که برنامه های موضوعی این جشنواره بصورت ملی و به میزبانی هر یک از استان های کشور برگزار می شود و به منظور تجمیع و دسترسی به مخاطبان و بهره مندی جامعه از تولیدات جشنواره، که با هدف انتشار گسترده آثار و به منظور ترویج بیش از پیش فرهنگ رضوی صورت می گیرد، در چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع)،سامانه یکپارچه سازی بانک جامع اطلاعات آثار و مخاطبان تشکیل شد تا هریک از مخاطبان جشنواره در هر نقطه ای که باشند از طریق ثبت نام الکترونیکی بتوانند اطلاعات خود و آثار تولیدی را ثبت نمایند و کار داوری آثار نیز از طریق همین سامانه از سوی داوران هر یک از برنامه های موضوعی جشنواره صورت گیرد.

کد خبر 530701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha