مسئولان برای نمازجمعه رقیب تراشی نکنند/ حواشی شهرداری و شورای شهر را تمامش کنید

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بجنورد نسبت به برگزاری برنامه های همزمان با نماز جمعه توسط برخی مسئولان هشدار داد و گفت: قرآن انجام کارهای موازی با نماز جمعه را نهی کرده است، بنابراین مسئولان با برنامه ریزی های اشتباه، برای نمازجمعه رقیب درست نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، امروز(21 اسفندماه) در خطبه های نماز جمعه این هفته در بخش نخست سخنان خود با اشاره به منکرهایی که در جامعه گناه و فساد را گسترش می دهد، گفت: یکی از منکرهایی که انسان ها در سبک زندگی اسلامی باید از آن دوری کنند، گناه بی عفتی است.

 

وی با اشاره به خطبه 324 امام علی علیه السلام در نهج البلاغه، افزود: از گناهانی که در خلوت انجام می دهید بترسید، چرا که خدا می بیند و در روز قیامت نیز به سختی به حساب شما رسیدگی خواهد شد.

 

وی فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از مهمترین مناسبت هایی که باید به آن توجه داشت، این روز است، چرا که حضرت زهرا سلام الله علیها، سرور همه زنان عالم و الگویی برای تمام جوانان است.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به خصوصیت های زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها و حضرت علی علیه السلام، ساده زیستی را یکی از نشانه های زندگی موفق عنوان کرد و اظهار داشت: خانواده ها باید درس قناعت و ساده زیستی را از این دو بزرگوار بیاموزند.

 

حجت الاسلام یعقوبی با نکوهش تجمل گرایی در زندگی های امروزی، خطاب به جوانان تاکید کرد: در زندگی خود زیاده خواه نباشیم و روحیه قناعت و ساده زیستی را درون کانون خانواده گسترش دهیم.

 

وی با اشاره به عمر با برکت حضرت زهرا سلام الله علیها، نمازگزاران را به حفظ ارزش های اسلامی در خانواده دعوت کرد و افزود: همه ما باید در رسیدن به سبک زندگی اسلامی احساس مسئولیت کنیم و فرزندان خوب که همانا سرمایه های انسانی هستند، تحویل جامعه دهیم.

 

وی اشاره ای نیز به مراسم تشییع شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها داشت و تصریح کرد: مردم استان در برنامه های استقبال و خاکسپاری این شهدا حضور پیدا کنند.

 

 قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به 22 اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا هم گفت: شهدا پشتوانه های ثبات نظام و دوام ایران اسلامی هستند.

 

وی افزود: شهدا مایه امنیت و سند حقانیت یک کشور هستند بنابراین باید از این سرمایه های عزت و استقلال که نمایانگر قله های بلند ارزشی و چراغ راه زندگی ما هستند، همواره یاد کنیم.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان رحلت آیت الله واعظ طبسی در هفته گذشته را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: سخن رهبری مهر تایید فعالیت های ایشان بود چرا که آیت الله واعظ طبسی هم مومن و مخلص بود و هم عالم و مجتهد که در حوزه مدیریت آستان قدس هم بسیار با درایت عمل کرد.

 

حجت الاسلام یعقوبی، 26 اسفندماه، سالروز رحلت سیداحمد خمینی فرزند برومند و یادگار امام راحل را نیز یادآور شد و عنوان کرد: ایشان یار وفادار، محافظ و مشاور امام(ره) بود که با بیعت با رهبری نشان داد پیرو ولایت است که امروز آقازاده های اینگونه کم داریم.

 

وی بر ترویج سنت حسنه به جای برگزاری برنامه های غلط در چهارشنبه آخر سال تاکید کرد و افزود: ترویج خرافات، مردم آزاری و ایجاد ضررهای مالی و جانی کار نابخردی است که همه باید در جهت اصلاح این شیوه غلط تلاش کنیم.

 

 حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به برنامه های برگزار شده در مرکز استان در روز گذشته، عنوان کرد: برگزاری آئین های تجلیل از فعالان قرآنی و افراد موفق کانون های فرهنگی و هنری کار شایسته ای بود که روز گذشته انجام گرفت و باید از مسئولان برگزاری آن تشکر کنیم.

 

وی اظهار داشت: تجلیل از کانون های موفق و چهره های پرتلاش در این حوزه، کار بسیار شایسته ای است، چرا که باید جوانانی که کار فرهنگی می کنند و با مسجد و قرآن انس دارند را به جامعه معرفی کنیم تا سبب تشویق دیگران به کار خیر شوند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البته از اشاره به اتفاقات مدیریتی مرکز استان نیز چشم پوشی نکرد و با اشاره به استعفای شهردار بجنورد در چند روز گذشته، نسبت به پرداختن به حاشیه ها هشدار داد و خاطر نشان کرد: مسائل شهرداری و شورای شهر حتی بعد از استعفا نیز ادامه دارد که باید هرچه زودتر حل شود و به کار مردم که موضوع اصلی و متن است رسیدگی شود.

 

وی افزود: بعد از استعفای مدیری همچنان حاشیه های جدیدی درست شد که نباید اینگونه باشد، شما باید کار مردم را که زمین مانده است و با گذر زمان به تعویق می افتد را انجام دهید و وظیفه شما پرداختن به حاشیه ها نیست.

 

امام جمعه بجنورد خطاب به اعضای شورای شهر تاکید کرد: پرداختن به حواشی را تمامش کنید و یک شهردار انتخاب کنید تا کار مردم را راه بیاندازند، چرا که من طرفدار فرد خاصی نیستم و فقط طرفدار مردم هستم، بنابراین از اینکه این کارها سبب تضییع حقوق شهروندان شود، می ترسم.

 

حجت الاسلام یعقوبی نسبت به برگزاری برنامه های همزمان با نماز جمعه توسط برخی مسئولان هم هشدار داد و گفت: نمازجمعه خیر است و نباید مردم را از این خیر محروم کنید و قرآن هم انجام کارهای موازی با نماز جمعه را نهی کرده است.

 

وی با اشاره به زمزمه هایی مبنی بر ایجاد جمعه بازار در شهرستان های استان، این امر را مورد انتقاد قرار داد و خواستار لغو آن شد.

 

امام جمعه بجنورد خطاب به مسئولان برگزاری جمعه بازارها در شهرستان های استان، تاکید کرد: برای نماز جمعه رقیب تراشی نکنید.

 

کد خبر 530692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha