تروریست خواندن حزب الله اقدامی نسنجیده بود/حزب الله فدایی اسلام و قرآن است/مجلس باید استقلال خود را حفظ کند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه قم در ادامه به موضوع تروریست خواندن حزب الله توسط شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این یک اقدام نسنجیده ای بود و همه می دانند که حزب‌الله فدایی اسلام و قرآن است و امروز در خط مقدم جبهه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امروز (21 اسفند) در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با تاکید بر رعایت تقوای الهی گفت: انسان با تقوای الهی به همه مسائل می رسد و خداوند نیز به انسان های متقی مسیر و صراط مستقیم می دهد.

وی در ادامه به سالروز تاسیس بنیاد شهید در 22 اسفند اشاره کرد و گفت: این بنیاد در سال 58 و بر اساس فرمان 10 ماده ای امام راحل تاسیس شد که یکی از مسئولیت های این بنیاد، زنده نگهداشتن یاد شهدا و حفظ آثار و صیانت از خانواده های شهدا است.

امام جمعه قم گفت: این بنیاد باید همواره به نیازهای فرهنگی و اقتصادی خانواده شهدا توجه داشته باشد و نباید فراموش کنیم که اگر امروز امنیت و آرامش داریم به برکت خون پاک شهیدان است.

آیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کرد: باید همواره در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم و بدانیم که اگر شهدا نبودند امروز در چنین آسایش و امنیتی به سر نمی بردیم.

وی در ادامه به سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: در چنین روزی ملت ایران عزادار بوده و پرچم های سیاه بر افراشته اند و در جای جای کشور اسلامی مراسم عزاداری برپا شده است.

امام جمعه قم با اشاره به عمر کوتاه حضرت زهرا(س) گفت: ایشان در دوران کوتاه زندگی خود برای ما الهام بخش و الگو بودند که باید همواره در زندگی خود از ایشان درس بگیریم.

آیت‌الله حسینی بوشهری به 25 اسفند سالروز بمباران حلبچه اشاره کرد و گفت: باید مردم عراق دوست و دشمن را شناخته و در حال حاضر که یک دولت مردمی مسئولیت را بر دوش گرفته باید بتوانند زندگی مطلوبی داشته باشند.

وی در ادامه به سالروز درگذشته سید احمدآقا خمینی فرزند امام راحل اشاره کرد و گفت: ایشان همواره بر حفظ حرمت رهبری نظام تلاش می کردند و یک انسان نمونه بودند که در زمان امام و مقام معظم رهبری از ولایت فقیه تبعیت داشتند.

امام جمعه قم همچنین سالروز درگذشت آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان مقدس رضوی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان همواره ساده زیست بودند و در توسعه آستان مقدس اقدامات گسترده انی انجام دادند که امیدواریم مسئولان فعلی آستان قدس رضوی نیز با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه تلاش کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری همچنین به ملاقات اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار نکات بسیار مهمی را مطرح و در خصوص انتخابات نیز مسائل مهمی را مطرح کردند.

وی گفت: ایشان شرکت 62 درصدی مردم را تجلیل کرده و بر توجه به اقتصاد مقاومتی، جهش علمی و مصون سازی فرهنگی همواره تاکید داشتند.

امام جمعه قم گفت: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار دادند موضوع نفوذ بود و فرمودند که ممکن است دشمن بخواهد از 10 راه نفوذ کند که باید مردم هوشیار باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: در این انتخابات شاهد بودیم که کسانی که رای نیاورند نجیبانه قانون را پذیرفتند و به رای مردم احترام گذاشتند و مقام معظم رهبری نیز در خصوص شخصیت آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح فرمودند که این افراد زینت خبرگان هستند و وجود ایشان در مجلس خبرگان رهبری مایه زینت است.

وی گفت: مردم در این انتخابات به وظیفه خود عمل کردند و خبرگان مردم نیز باید انقلابی فکر و عمل کنند و از سوی دیگر مجلس نیز باید علاوه بر همراهی با دولت، استقلال خودش را نیز حفظ و به انجام وظایف بپردازد.

امام جمعه قم در ادامه به موضوع تروریست خواندن حزب الله توسط شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این یک اقدام نسنجیده ای بود و همه می دانند که حزب‌الله فدایی اسلام و قرآن است و امروز در خط مقدم جبهه قرار دارد.

وی بیان داشت: تروریست شما هستید که این وضعیت را به وجود آوردید، در جریان سوریه و یمن چه کسانی چنین اقدامی انجام می دهند. 

کد خبر 530690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha