لزوم زنده نگه داشتن یاد شهدا/ رزمایش موشکی «اقتدار ولایت» موجب سردرگمی  استکبار جهانی شد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بیرجند با بیان اینکه رزمایش موشکی «اقتدار ولایت» موجب سردرگمی و نگرانی استکبار جهانی شده، گفت: امروز به برکت انسان های فرهیخته ایران اسلامی در قلب پر از حادثه خاورمیانه با آرامش و امنیت انتخابات برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام علی رضایی امروز( 21 اسفند) در خطبه های نماز جمعه، اظهار کرد: توکل کلید دروازه ایمان به خداست و باید علم به این پیدا کنیم که غیر خدا نمیتواند ضرر و نفعی برساند و اگر انسان به درجه توکلت الی الله برسد طمع به احدی جزء خدا نمی بندد.

 

وی با بیان اینکه باید مومنان تنهای تنها بر خدا توکل کنند، تاکید کرد: قرآن شرط ایمان را توکل به خدا می داند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به آثار توکل در زندگی، گفت: شجاعت، ناامیدی از غیرخدا، استقامت، عدم سلطه شیطان، پیروزی نهایی و محبوب خدا شدن از آثار توکل به خداوند است.

 

حجت الاسلام رضایی با گرامیداشت روز  شهدا و سالروز صدور فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی( ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: از تلاش های که  در راه احیای فرهنگ شهدا این زندگان حقیقی شده تشکر و قدردانی می شود و همه ما باید وصیت نامه شهدا را در همه عرصه های زنده نگه داریم.

 

به گفته وی استان خراسان جنوبی به حضور 5 شهید گمنام معطر شده است که فردا در لیرجند با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور تشییع خواهند شد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به برگزاری رزمایش موشکی «اقتدار ولایت»، بیان داشت:  این رزمایش موجب سردرگمی، نگرانی و دلواپسی استکبار جهانی به رهبری آمریکای جنایتکار  شده و نقشه های آنان را نقش بر آب کرده است.

 

حجت الاسلام رضایی خاطر نشان کرد: اگر امروز در قلب پر از حادثه خاورمیانه با آرامش و امنیت نماز می خوانیم و انتخابات سالم برگزار می کنیم به برکت فرزندان فرهیخته و پرتلاش مرز و بوم ایران اسلامی است و همه ما به آنان افتخار می کنیم.

 

به گفته وی مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس و نمایندگان دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی از حضور معنادار و پرشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفند و اعلام قاطعانه پایبندی و وفاداری خود به نظام اسلامی، دوباره بر مسئله نفوذ تاکید داشتند.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: مقام معظم رهبری سالم بودن و « رفتار کاملاً نجیبانه» کسانی را که در این انتخابات، رأی نیاوردند را یکی دیگر از ویژگیهای انتخابات هفتم اسفند دانستند  و فرمودند برخلاف رفتار نانجیبانه کسانی که در سال 88 رأی نیاوردند و با براه انداختن فتنه برای کشور هزینه بوجود آوردند و دشمن را به طمع انداختند، در این انتخابات کسانی که رأی نیاوردند، به پیروز انتخابات تبریک گفتند که این موضوع، بسیار با عظمت و با ارزش است.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مردم با حضور در صحنه، وظیفه خود را انجام دادند و حالا نوبت مسئولان است که به وظایف خود عمل کنند، گفت: مسئولان استان خراسان جنوبی نباید شعار دهند بلکه باید در عمل تلاش کنند تا استان و کشور را جلو ببرند و درخواست‌ها و مطالبات مردم را از مسئولان کشوری درخواست کنند نه اینکه به تملق و چاپلوسی دل خوش داشته باشند.

 

وی ضمن تبریک به منتخبان مردم استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که به عنوان تولیت آستان قدس رضوی منصوب شدند، خاطر نشان کرد: اگر کاری از دستمان برآید برای ایشان انجام خواهیم داد.

 

حجت الاسلام رضایی با تسلیت ایم شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها همچنین رحلت آیت الله طبسی  آیت الله طبسی را تسلیت گفت و افزود: باید عظمت این بزرگان را دریابیم و مقام معظم رهبری در مورد آیت الله طبسی فرمودند« زندگی آن بزرگوار هیچ گاه رنگ اشرافی به خود نگرفت».

 

گفتنی است در نماز جمعه این هفته بیرجند از اسناد هویتی« شهید درویشی و شهاب» رونمایی شد.

 

کد خبر 530686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha