کانون های فرهنگی هنری مساجد باید حمایت شوند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به نقش و اهمیت فعالیت کانون های فرهنگی هنری در مساجد، اظهار داشت: این کانون ها به دلیل اینکه از بودجه واعتبارات خاصی برخوردار نیستند، باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به فرا رسیدن بیست و سومین سالروز تاسیس کانون های مساجد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بخشی از فعالیت های فرهنگی اصیل و صحیحی است که در مساجد داریم.

 

وی افزود: در کنار امام جماعت که محور مسجد است و دیگر واحدهای مسجد از جمله پایگاه های بسیج، کانون های فرهنگی هنری مساجد از دیگر ارکان مسجد هستند که تا کنون در انجام فعالیت های خود توفیقات خوبی کسب کرده اند.

 

آیت الله حسن زاده، با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به این فعالیت ها، بیان کرد: در سال های اخیر این فعالیت ها دچار رکود شده اند که با توجه به نقش آنها و تاثیرگذاری مثبتی که می توانند داشته باشند، باید کانون های فرهنگی هنری تقویت شوند.

 

وی با بیان اینکه مساجد به فرموده حضرت امام خمینی(ره) سنگر هستند، اذعان داشت: کانون های فرهنگی هنری در مساجد به عنوان مهمترین پایگاه فرهنگی در کشور فعالیت دارند.

 

امام جمعه موقت اهواز، ادامه داد: باتوجه به اینکه این کانون ها بدون بودجه دولتی و تشریفات اداری فعالیت می کنند، باید حمایت های ویژه ای از آنها صورت گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در این راستا کمک های بسیج و همچنین ادارات کل ارشاد اسلامی می تواند به پویایی بیشتر و نشاط افزون تر این کانون ها و همچنن مساجد کمک کند.

 

وی با بیان اینکه امروز مسجد مانندگذشته به قشر خاصی از مردم تعلق ندارد، وهمه مردم از زن و مرد و پیر و جوان را در بر می گیرد، اضافه کرد: با توجه به این مورد باید برنامه های گسترده ای برای جذب مخاطبان و ارائه خدمات فرهنگی مناسب به آنان صورت گیرد.

 

حسن زاده، تاکید کرد: بر این اساس کانون های فرهنگی هنری مساجد در این راستا می توانند نقش تاثیرگذار و بی بدیلی داشته باشند.

 

وی اظهار کرد: انتظار داریم ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این بخش که مهمترین بخش فرهنگی و بی ادعاترین بخش از نظر بودجه و امکانات است را مورد توجه قرار داده و نسبت به ارتقای جایگاه آن و رونق بیشتر برنامه های کانون ها اقدام کنند.

 

کد خبر 530678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha