کانون های فرهنگی هنری مساجد بستر مناسبی برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی هستند

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اهمیت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: این کانون ها بستر مناسبی برای توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی هستند.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به فعالیت های کانون های مساجد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، گفت: فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد از سال 71 و با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آغار شد که فعالیت های بسیاری را در توسعه فرهنگی داشته است.

 

وی با بیان اینکه اکنون در مساجد مختلف استان ها و شهرستان ها این کانون ها فعال هستند، افزود: در واقع یکی از راه های پیوند و انتقال قرآن و مفاهیم آن، احکام و مسائل اعتقادی، کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند که می توانند با جذب جوانان در این راستا اقدام تاثیرگذار داشته باشند.

 

آیت الله حیدری، خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در بحث فرهنگسازی نقش خوبی داشته باشند و علاوه بر مباحث فرهنگی، دینی، هنری در آموزش مهارت های زندگی نیز نقش مهمی ایفا کنند.

 

وی با تاکید بر ضرورت نشاط و پویایی و به روز بودن این کانون ها، بیان کرد: در سال های اخیر فعالیت چشمگیری از کانون های فرهنگی دیده نشده که امیدواریم مسئولان کانون ها در این راستا بیش از پیش قدم بردارند.

 

امام جمعه موقت اهواز، ادامه داد: کانون های فرهنگی مساجد باید نسبت به گذشته فعال تر باشند و در اجرای برنامه های متعدد فرهنگی هنری در رونق بخشیدن به مساجد گام بردارند.

 

وی اذعان داشت: در این راستا متولان کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با برقراری ارتباط بیشتر با ائمه جماعات مساجد و استفاده از اهرم و پتانسیل آنها فعالیت  های خود را رشد دهند و روح تازه ای در کانون های فرهنگی هنری مساجد تزریق کنند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین مکان برای حضور جوانان و مصون نگهداشتن آنان از هجمه های دشمنان است.

 

کد خبر 530676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha