حمایت از خبرنگاران و مطبوعات از اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

خبرگزاری شبستان: معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از خبرنگاران و مطبوعات سراسری ومحلی را از اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست.

دکتر حسین نوش آبادی معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه حضور خود در استان خوزستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، گفت: در این دولت جایگاه ویژه و ارزشمندی برای خبرنگاران و مطبوعات قائل شده ایم.

 

وی حمایت از خبرنگاران و مطبوعات را از اولویت های این وزارت عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا برنامه های متعددی برای مطبوعات و حمایت از خبرنگاران تعریف و اعمال شد.

 

وی با بیان اینکه با تدابیر اندیشیده شده در دولت یازدهم هیچ خبرنگاری در کشور از بیمه محروم نخواهد بود، افزود: به این ترتیب مدیران و صاحبان امتیاز رسانه‌ ها موظف هستند بر اساس قانون مطبوعات خبرنگاران را بیمه کنند و ما در قالب یارانه به آنان کمک می ‌کنیم.

 

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: فرهنگ و رسانه رگ حیاتی جامعه هستند که اگر سالم باشند می توانند خون را به نقاط مختلف بدن انتقال دهند و اختلال در عملکرد این سیستم سایر اعضای بدن را دچار آسیب می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: هدفمند کردن و شفاف کردن پرداخت یارانه‌ های مطبوعاتی نیز از افتخارات این دولت است و در این راستا عدالت رعایت شده است.

 

نوش آبادی، همچنین به فعالیت صندوق اعتباری هنرمندان اشاره کرد و اذعان داشت: صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران امسال تقویت شده و در بودجه سال 94 رشد قابل توجهی در زمینه حمایت از نویسندگان و خبرنگاران را خواهیم داشت.

 

وی عنوان کرد: ارائه تسهیلات مناسب از طریق این صندوق و پیگیری امور رفاهی اعضاء از مزایای این صندوق بوده و لازم است خبرنگاران از طریق ادارت کل ارشاد نسبت به ثبت نام در این صندوق به منظور بهره مندی از مزایای آن اقدام کنند.

 

کد خبر 530672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha