مرکز آموزش علمی-کاربردی آستارا مقام سوم مسابقات ملی رباتیک را کسب کرد

خبرگزاری شبستان: در دومین دوره مسابقات ملی رباتیک مرکز آموزش علمی-کاربردی بندر آستارا مقام سوم کشوری را کسب کرد.

مصطفی تاتینا، رییس مرکز آموزش علمی-کاربردی بندر آستارا با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: دومین دوره مسابقات ملی رباتیک با حمایت انجمن رباتیک ایران و همکاری دانشگاه های آزاد اسلامی واحدهای نیشابور، کاشمر، گناباد، تربت حیدریه و بردسکن به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در روزهای ۱۶، ۱۷و  ۱۸ اسفند ماه برگزار شد.

 

وی افزود: مرکز آموزش علمی-کاربردی آستارا در این مسابقات با ربات جنگجوی سبک وزن tfg در لیگ جنگجو موفق به کسب رتبه سوم کشوری شد.

 

رییس مرکز آموزش علمی-کاربردی بندر آستارا تصریح کرد: در این مسابقات سرپرست تیم رباتیک این مرکز را علیرضا صالح و اعضای تیم را علیرضا صالح، حمید بذر افشان، مظاهر کمالیان و اعظم زرگر تشکیل می‌دادند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشینه علم رباتیک اشاره و اضافه کرد: امروزعلم رباتیک در زندگی امروزی بشر ریشه دوانیده است زیرا به سبب ویژگی های کار درشرایط سخت محیطی، راندمان وسرعت بالا، دقت بیشتر وخستگی ناپذیری وکاهش نیروی انسانی همگی در تلاش برای دستیابی به این علم هستند.

 

تاتینا با بیان اینکه مرکز علمی کابردی دارای پتانسیل بالایی در این زمینه است، گفت: تلاش مرکز برای بازشناسی و تقویت نیرو های فنی مهندسی و تشویق دانشجویان به فعالیت های پژوهشی است.

 

گفتنی است، تیم رباتیک مرکز آموزش علمی – کاربردی بندر آستارا در روزهای ۲۰ و ۲۱ اسفند ماه در اولین دوره مسابقات رباتیک دانشگاه گرگان نیز شرکت خواهد کرد.

کد خبر 530665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha