عرضه قرآن در حوزه های پژوهشی ضروری است

خبرگزاری شبستان: معاون مطالعات و برنامه ریزی راهبردی و دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: عرضه قرآن در حوزه های پژوهشی و محصولات قرآنی نیازمند عزم مضاعف است.

رضا سلامت پناه، معاون مطالعات و برنامه ریزی راهبردی و دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای قرآنی مازندران از سری برنامه های هفته قرآن و عترت استان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری پیرامون ارزیابی این نمایشگاه، گفت: حقیقت اینکه نفس برگزاری برنامه هایی با نام قرآن به خودی خود خوب و ارزشمند است چرا که قرآن تذکره ویکی از اسامی مبارک این کتاب شریف، ذکر است.

 

وی با اشاره به  اینکه با اجرای برنامه های قرآنی و عرضه محصولات مرتبط با معجزه رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) یک تذکر همواره به قرآن ایجاد شود خوب و شایسته تقدیر است، اظهار داشت: در حوزه محصولات قرآنی و ضعف جدی درایجاد برندهای مرتبط با این کتاب آسمانی نیازمند تلاش بیشتری است.

 

سلامت پناه درخصوص شیوه های انس نسل جوان با قرآن، تصریح کرد: ما در نظام توسعه فرهنگ قرآنی تعریفی که برای این فرهنگ داریم در نهایت انس مردم با قرآن و تحقق آن در رفتار آحادجامعه است.

 

وی با بیان اینکه برای تحقق رفتار قرآنی در جامعه نیاز به فرهنگ سازی قرآنی داریم، گفت: فرهنگ سازی قرآنی از یک سو جایگاه دولتی، حاکمیتی و حکومتی دارد و از طرف دیگر مردمی است.

 

سلامت پناه با بیان اینکه دولت نقش تسهیل گری و تنظیم گری را عهده دار است، افزود: برای پیشرفت فعالیت های قرآنی بایستی روی مردم و مسئله حضور آنها در برنامه های قرآن و عترت، سرمایه گذاری شود.

 

وی بر لزوم ورود به عرصه عرضه قرآن در حوزه های دانشی و پژوهشی تاکید کرد و عنوان داشت: موسسات در حوزه آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج فعالیت می کنند که ارزشمند است.

 

سلامت پناه با اشاره به اینکه کسرت فعالیت های قرآنی نیازمندعزم مضاعف و برنامه ریزی دقیق و بروز است، گفت: نظارت جدی و دقیق برنامه ها مورد توجه باشد.

 

وی درخصوص اهمیت برگزتری هفته قرآن و عترت تصریح کرد: این هفته و هفته ها یک نماد است و نباید فقط یک هفته به این مقوله اختصاص یابد بلکه سال باید مختص قرآن و عترت باشد.

 

سلامت پناه پیرامون اینکه چه مقدار تلاش شده این هفته با مشارکت نهادهای دولتی برگزار شود، اظهار داشت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشوریک مجموعه سیاستگذار در سطح کلان و ملی است که وظایف دستگاه ها را در قبال قرآن مشخص می نماید.

 

وی ادامه داد: همچنین سند آموزش عمومی قرآن برای واگذاری ماموریت های قرآنی به وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه تدوین شده است.

 

سلامت پناه با اشاره به فرمایشات رهبری(دامت برکاته)درخصوص ماموریت تربیت و تامین 10میلیون حافظ قرآن، خاطرنشان کرد: برای دستگاه ها وظیفه مقرر شده تا دستگاه ها درآن نقش خود را بیابند.

 

به گزارش شبستان، نمایشگاه دستاوردهای قرآنی مازندران 15-21اسفندماه جاری با جانمایی 30غرفه در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ساری برپا شده است.

 

کد خبر 530663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha