مسئولان استانی نسبت به فعالیت های فرهنگی توجیه شوند

خبرگزاری شبستان: نوش آبادی، بر ضرورت هماهنگی با مسئولان استانی در اجرای برنامه های فرهنگی تاکید کرد و اظهارداشت: لازمه پیشرفت فعالیت های هنری، ایجاد هماهنگی است، 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حسین نوش آبادی معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر گذشته(20 اسفند) در جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، گفت: استان خوزستان با دارا بودن ظرفیت ها، قابلیت ها و استعدادهای انسانی ارزشمند و همچنین دارا بودن شرایط اقتصادی در حوزه انرژی، جزو استان های مطرح و اثر گذار در اقتصاد کشور و الگوی مناسبی برای همزیستی مناسب اقوام و سنت های مختلف است.

 

وی با بیان اینکه وحدت و همدلی حاکم بر استان به رغم وجود زبان ها و اقوام متفاوت از ویژگی های برجسته استان خوزستان است، اضافه کرد: این وضعیت شرایط منحصر به فردی رابرای استان ایجاد کرده و نسبت به بسیاری از استان های دیگر ممتاز است.

 

نوش آبادی، با اشاره به اینکه گزارش ها حاکی از پیشرفت نرم افزاری و سخت افزاری حوزه های فرهنگی و هنری در استان خوزستان است، بیان کرد: برگزاری فعالیت های متعدد فرهنگی، جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف و همچنین پروژه های عمرانی متعدد نشان از توجه به حوزه فرهنگ و هنر در این استان است.

 

وی با تاکید بر اینکه استعداد انسانی بالا و مدیریت خوبی در استان و شهرستان ها را شاهد هستیم، تصریح کرد: در استان جشنواره هایی در حد ملی و بین المللی از جمله جشنواره شعر رضوی به زبان عربی و جشنواره مدهامتان برگزار شده که همه گویای ظرفیت بالای استان در برگزاری جشنواره های محلی، منطقه ای و بین المللی و تلاش همه مدیران سطوح عالی و میانی است.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار ارائه گزارشات روزمره فعالیت های فرهنگی و هنری به مسئولان استان و شهرستان از سوی متولیان این حوزه شد و افزود: پیش از اجرای هر برنامه فرهنگی هنری باید مسئولان ارشد استان، ائمه جماعات، نمایندگان ولی فقیه در استان و... نسبت به این فعالیت های توجیه شوند.

 

وی عنوان کرد: این اطلاع رسانی و توجیه در راستای پیشگیری از فعالیت های مداخله جویانه ضروری است و باعث می شود فعالیت های فرهنگی آثار بیرونی مثبتی داشته باشند.

 

وی اظهار کرد: تمام فعالیت های فرهنگی هنری باید دیده شوند تا این ذهنیت که وزارت ارشاد اسلامی تنها در حوزه برگزار کنسرت و موسیقی فعالیت می کند، رفع شود؛ چراکه حوزه فعالیت های وزارت در بخش های قرآنی، دفاع مقدس، کتاب و... گسترده است.

 

نوش آبادی، با بیان اینکه لازمه پیشرفت فعالیت های هنری، ایجاد هماهنگی است، اذعان داشت: این فعالیت ها با هماهنگی و اطلاع رسانی و حمایت افرادی که باید بدانند و حمایت کنند، بهتر به سرانجام می رسد.

 

وی بر ضرورت ارتباط مستمر و تنگاتنگ با نخبگان، شخصیت های ادبی و فرهنگی استان تاکید کرد و افزود: بخش مهمی از موفقیت ها در سایه ارتباطات و روابط مناسب است، بر این اساس باید از ظرفیت مفاخر استان استفاده شود و تجلیل و تکریم از افرادی که سبقه فرهنگی، ادبی دارند ضروری است.

 

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به ضرورت برون سپاری و واگذاری فعالیت های فرهنگی هنری به بخش خصوصی تاکید کرد و ادامه داد: با این منابع محدود چاره ای جز کاهش تصدی گری ها نداریم، باید به مردم اعتماد کنیم و واگذاری به بخش خصوصی را تقویت کنیم.

 

وی اظهار کرد: بودجه سال آینده بهتر تنظیم شده و نگاه به حوزه فرهنگ و هنر کاملتر خواهد بود اما با این وجود باید از منابع استانی بهره ببریم و استان ها با برقراری ارتباط خوب با استانداری بودجه های مازاد را جذب کنند.

 

وی همچنین بر ضرورت استفاده از امکانات و تجهیزات سایر دستگاه های اجرایی برای فعالیت های فرهنگی هنری تاکید کرد و یاد آور شد: می توان باتعامل و انعقاد تفاهم نامه هایی از ظرفیت های محیطی دستگاه های اجرایی برای توسعه حوزه فرهنگ و هنر بهره برد.

 

کد خبر 530661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha