مساجد مکانی برای فعالیت های علمی با محوریت دین و قرآن

خبرگزاری شبستان: استاندار خوزستان، بر ضرورت توجه به مساجد و حسینیه های استان تاکید کرد و اظهار داشت: امروزه از این فضاها به عنوان مکانی برای کارهای علمی با محوریت دین و قرآن استفاده می شود.

دکتر عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، با تبریک بیست و سومین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: فعالیت های قرآنی در استان مغفول مانده بود که با همت و تلاش عده ای علاقه مند به این حوزه به صورت ساماندهی شد و در حال گسترش است.

 

وی تصریح کرد: در گذشته در مساجد و حسینیه ها تنها ختم قرآن انجام می شد ولی با تغییر رویه در کارکرد مساجد، این فضاها به عنوان مکانی برای کارهای علمی با محوریت دین و قرآن استفاده می شود و در حال حاضر خروجی هدفمندی را دنبال می کنند.

 

وی با بیان اینکه یک طرح عمرانی و اجتماعی با هدفی خاص طراحی می شود ولی جلسات قرآنی بدون برنامه و از سر اعتقاد صورت می گیرد، ابراز کرد: صمیمیتی که میان روحانیت و شخصیت ها و مجموعه های تاثیرگذار وجود دارد موجب ایجاد انسجام و وحدت می شود ولی اگر شرایط آرام و انسجام وجود نداشته باشد انرژی ها هدر می رود.

 

مقتدایی، با اشاره به اینکه در خوزستان به واسطه انسجامی که وجود دارد فعالیت های خوبی در حوزه قرآنی و مساجد انجام می شود اظهار کرد: در موضوعات قرآنی و دینی حتی اگر یک سخنرانی علمی صورت بگیرد می تواند فرهنگ قرآنی را نهادینه کند.

 

کد خبر 530092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha