زن ، محور خانواده است/ فعالیت زنان در مساجد زمینه ساز ارتقاء فرهنگ جامعه است

خبرگزاری شبستان: سرپرست امورخواهران ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در گردهمآیی مدیران و رابطان خواهر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز گفت: زنان به عنوان محور خانواده با فعالیت در مساجد، زمینه ساز ارتقاء فرهنگی، دینی جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، گردهمایی مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز ، پیش از ظهر امروز (18 اسفند) مصادف با سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد.

 

زهرا بیگدلی، سرپرست امورخواهران ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت ایام دهه فاطمیه اظهار کرد: حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) به گونه ای با دختر خودشان حضرت زهرا (سلام الله علیها) سخن می گفتند، که برای امروز ما ترسیم الگویی از مقام و منزلت زن است.

 

این مسئول با ذکر فرمایش امام خمینی (رحمت الله) که فرموده اند: « از دامن زن مرد به معراج می رود» توضیح داد: این فرمایش حضرت امام (ره) بیانگر مقام و منزلت زن در جامعه است، به واقع باور به این جایگاه، مظهر تحقق کمال و عظمت زن است.

 

 

وی با بیان این نکته که زن به هر سمتی برود خانواده او به آن سمت می رود، تصریح کرد: این مایه مباهات و افتخار ما زنان  است ، که به خود افتخار کنیم که صاحب مقام و جایگاهی متعالی هستیم و باید با پاسداشت و حفظ این مقام برای ارتقاء منزلت خانواده تلاش کنیم.

 

بیگدلی با در نظر گرفتن اهمیت نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد و حضور شاخص زنان در مساجد خاطرنشان کرد: شما خواهران با حضور در مسجد، کار انقلابی انجام می دهید، که می توان گفت شبیه کار حضرت مریم سلام الله است.

 

این مسئول ادامه داد: حضرت مریم (سلام الله علیها) در آن زمان در بیت المقدس خادم کلیسا شدند و خادمی شما یک توفیق است این را قدر بدانید و هرگز دست کم نگیرید هیچ کس چنین پتانسیلی را ندارد اگر برای ارتقای بینش می باشد. 

 

 

وی بیان کرد: یکی از اولویت هایی که برای اجرای برنامه ها باید در نظر داشت، این است، که انگیزه های ما الهی باشد و گفتمان خود را به سمت آن چه پیش ببریم که رضای خداوند است.

 

این مسئول خطاب به مدیران و رابطان خواهر، افزود: در کنار کارهای هنری، احکام را آموزش بدهید و هدف عالی خود را احیاء گفتمان زن و خانواده در دستور کار خود قرار دهید.

 

کد خبر 530061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha