کانون های مساجد با ابزارهای روز رسانه ای، مفاهیم فرهنگی و دینی را انتقال دهند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه تنها نباید به آموزش مفاهیم دینی بسنده کنیم، اظهار داشت: امروز باید از همه ابزارهای روز رسانه ای برای انتقال مفاهیم فرهنگی و هنری استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، همایون قنواتی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امروز(18 اسفند) در همایش گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد و تجلیل از فعالین و منتخبین کانون های مساجد خوزستان که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، با اشاره به بیان مقام معظم رهبری که فرمودند باید فکر کنیم که چه کاری باید در حوزه فعالیت های مساجد صورت بگیرد، گفت: بی تردید نماد و نشانه تمدن و جامعه اسلامی چیزی نیست جز پایگاهی به نام مسجد و اولین معماری که در حوزه تمدن اسلامی صورت گرفت بنای مسجد بود.

 

وی با بیان اینکه مسجد از ابتدای تاسیس تاکنون، مکانی برای مشارکت و ارتباط مردم، عبادت، آموزش، جلسات و طراحی برنامه هایی که در حوزه های اقتصادی و نظامی بوده و افزود: در دوران انقلاب و پس از آن نیز مسجد با همین کارکردها فعالیت کرده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، تصریح کرد: امروز باید از همه ابزارهای فرهنگی و هنری که وجود دارد، استفاده کرد و نباید هیچ ابرازی را تحریم کنیم، به دلیل اینکه ما در دنیای بسیار پیچیده و با ابزارهای رسانه ای قوی روبرو هستیم که باید همگام با آن حرکت کنیم.

 

وی اضافه کرد: اگر کارگردانی مضامین قرآنی و مفاهیم و قصص قرآنی را به تصویر می کشد، ابراز بسیار قدرتمندی را در اختیار انقلاب و هویت فرهنگی و تعالیم اسلامی قرار می دهد که بتواند به جوامع و گروه ها و افراد بسیار متعددی که تشنه درک این مفاهیم هستند برساند.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید به هر دلیلی از ابزارهای مجازی که با نسل جوان ارتباط دارد، خود را بیرون کشید، عنوان کرد: رسانه ها متعدد شده و تنوع بسیار پیچیده ای پیدا کرده و باید مساجد و کانون ها بنشینند و با تفکر، طراحی کنند و برنامه بسازد که چگونه فعالیت های خود را در حوزه هایی که با زندگی امروزی و دغدغه ها و مسائل امروز مردم مربوط است، نزدیک کنند.

 

قنواتی، با اشاره به اینکه ما تعهدات اجتماعی داریم و می بایست نسبت به آسیب هایی که در جامعه وجود دارد طرح ارائه دهیم و برنامه بسازیم، اذعان داشت: مساجد مورد اعتمادترین و مورد وثوق ترین مکان هایی است که مردم به آنجا رجوع می کنند و می توانیم نقش بسیار مؤثری در کاهش بسیاری از آسیب هایی که در اطراف ما هست ایفا کنیم.

 

وی با بیان اینکه کانون های مساجد باید در همه حوزه ها ورود یابند، اظهار کرد: در روز درختکاری، با توجه به توصیه اکید بزرگان دین و رهبران انقلاب به این امر بوده، هیچ حرکتی از سوی کانون های مساجد ندیدم و با وجودی که مقام معظم رهبری هر ساله در مراسم درختکاری حضور دارند چرا نباید این فضا را ایجاد و در این مسیر حرکت کنیم.

 

وی خطاب به مدیران و اعضای کانون های مساجد، تاکید کرد: تنها نباید به آموزش مفاهیم دینی بسنده کنیم، آموزش باید به تغییر رفتار اخلاقی و اجتماعی ما بیانجامد، اینکه تنها آموزش دهیم و در همین حد باقی بمانیم، ظلم به خود و جامعه ماست، به همین خاطر تصور من این است که یک ارزیابی مجددی نسبت به فعالیت هایتان داشته باشید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، خاطر نشان کرد: هیچ کس نباید از در مسجد ناامید برگردد و اگر جوانی علاقه مند است در حوزه مسائل علمی، فرهنگی، هنری، آموزش، تولیدی و اقتصادی فعالیت کند و توانایی و استعداد دارد، باید فضا را برای آن فراهم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به سه نکته پیشرفت و توسعه اقتصادی، فعالیت های فرهنگی و رشد علمی جامعه توجه و تاکید دارند، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم جامعه ای بالنده، متعهد به هویت فرهنگی، نظامی، اسلامی و انقلابی داشته باشیم باید برای این سه محور برنامه ریزی کنیم.

 

وی با بیان اینکه مدیران کانون های مساجد می توانند با حضور و برنامه های مؤثر خود، جامعه ای فعال، متعهد، معتقد و متدین ایجاد کنند، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم فعالیت های خود را کماکان ادامه دهیم و در توسعه فضای فرهنگی، دینی و مذهبی و انقلابی نظام اسلامی همچنان کوشا باشیم.

 

کد خبر 530060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha