کانونهای فرهنگی هنری باید مکانی برای رشد عموم جامعه باشند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه کانونهای فرهنگی هنری باید مکانی برای رشد عموم مردم جامعه باشند، گفت: مسجد محل رشد است و این هندسه، کار کانون های مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام علی رضایی ظهر امروز (18 اسفند) در دیدار با فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و ارتحال آیت الله واعظ طبسی اظهار داشت: مسجد، عرصه مهم کارهای فرهنگی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در سالهای قبل نیز فعال بوده است، افزود: در دوران مدیریت جدید نیز تعامل خوبی بین اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و این نهاد برقرار شده است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید اقدامات انجام شده مورد بازنگری قرار بگیرد، ادامه داد: مهمترین سرمایه انسان، عمر اوست به همین دلیل باید بنشینیم و فکر کنیم که برای یک سال آینده چه برنامه ای می خواهیم انجام دهیم.

 

وی گفت: قرآن برای ترویج مکارم اخلاق نازل شده است و امروز مردم محاسن اخلاق را به خوبی می دانند اما باید تلاش کنند که مکارم اخلاق را درک کنند.

 

وی عدالت را نزدیک به تقوا دانست و با اشاره به اینکه عالِم دینی در طول تاریخ، جایگاه خود را داشته است، تصریح کرد: باید با قدرت علم تلاش کنیم که به هستی مسلط شویم.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه قرآن یک کتاب بزرگی است، محور تعالیم دین را رشد دانست و گفت: مسجد محل رشد است و این هندسه، کار کانون فرهنگی هنری مساجد است؛ کانون فرهنگی هنری باید سبک زندگی و رشد را به مردم ارائه بدهند.

 

وی با اشاره به اینکه مخاطبان کانونهای فرهنگی هنری باید به یک انسان فرهیخته و سعادتمند در دنیا و آخرت تبدیل بشوند، گفت: ما باید جوانان را با زیبایی هایی که جزو دین ما است آشنا کنیم.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز به برکت نظام و انقلاب زمینه بیان حقایق اسلام برای مردم فراهم شده چرا که قبل از انقلاب، زمینه برای بیان حقایق توسط روحانیون فراهم نبود، گفت: دین جاذبه دارد و این هنر روحانیت است که چگونه فرزندان را به دین جذب کنیم.

 

احمد محبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: 18 اسفند در تقویم رسمی کشور توسط شورای فرهنگ عمومی کشور به نام سالروز تاسیس ستادعالی کانونهای مساجد نامگذاری شده است.

 

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی درخصوص جذب جوانان به کانونهای فرهنگی افزود: در طول 23 سالی که از تاسیس ستادعالی کانونهای مساجد می گذرد، برنامه ها و اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

 

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی نیز گفت: ستاد نکوداشت 18 اسفند با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان از دو هفته گذشته در بیرجند تشکیل شده است.

 

وی با تقدیر از حمایت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان از برنامه های این نهاد گفت: گردهمایی فعالان کانونهای مساجد استان همزمان با 20 اسفند با حضور 600 نفر در بیرجند برگزار می شود.

 

وی به برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای فعالان کانونهای فرهنگی هنری در حاشیه همایش نکوداشت 18 اسفند اشاره کرد و گفت: همچنین کاروان نور حامل دومین سری از تجهیزات کانونهای فرهنگی هنری فردا به 18 کانون ارسال می شود.

 

حجت الاسلام سبزه کار یادآور شد: مراسم نکوداشت 18 اسفند در منطقه طبس و بشرویه امروز در دفتر امام جمعه برگزار شده است.

 

 

 

کد خبر 530034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha